Trollmor1 Skrevet 5. juni 2007 #1 Del Skrevet 5. juni 2007 Her er den ene dagen finere enn den forige- men jeg har stort sett holdt meg innendørs siden før helgen pga syke unger og syk trollmor. Det er stort sett forkjølelse det går i, med lett feber (ca 38,5). Synes det er vanskelig å vite om jeg skal holde ungene inne. De har fått gå ut korte turer også de dagene de har hatt feber, bare prøvd å holde oss litt i le for vind. Men syns ikke de kan være ute hele dagen. Lillemor har heldigvis vært feberfri siden lørdag, og har fått nyte finværet sammen med pappaen og alle venninnene i nabolaget/barnehagen. Litago har vært litt av og på med feber- lett feber fredag, feberfri lørdag, mer feber søndag, feberfri mandag men var da hjemme pga øyebetennelse- var tenkt å sende henne i barnehagen i dag, men i går kveld våknet hun med øreverk og feber igjen(mer da, tror jeg, men fant selvsagt ikke febermåleren...)I natt sov hun max 15 min sammenhengende!!! Var til lege med henne i dag, er bare litt rød i begge ørene(hvorfor får alle leger meg til å føle meg som en idiot som går til lege for bagateller???)kanskje litt rød i halsen og lett hovne mandler; råd gi Paracet og Rhinox. Stakkars lille gullet mitt- nå må hun hver morgen og hver kveld gjennom en rutine der to voksne tviholder på henne mens hun kjemper imot av alle krefter- samtidig som de vasker og drypper øynene, vasker og drypper nesen og stikker stikkpiller opp i rumpen hennes. Hun hater det dypt og intenst, men i kveld resignerte hun faktisk litt ift øyedråpene- la seg fint bakover med hodet og bare knep igjen øynene det hun var god for. har skjønt at det må til, men må vise at det ikke er etter hennes ønske... :-) Alt dette skulle jeg vel taklet noenlunde om jeg ikke var syk selv også! Jeg har ikke målbar feber- det har jeg kun hatt to ganger som voksen, men det føles som jeg har feber til stadighet- nå er det likefør jeg finner frem rompetermometeret! Vanvittig frustrerende å ikke ha et synlig bevis på hvor elendig jeg føler meg!! I det minste er jeg hørbar Jeg hoster og snufser i ett :-) Heldigvis har jeg lært nok av min mann til å forstå at husarbeid kan utgå på slike dager; så har nøyd meg med å sette på en klesvask, brette sammen en som jeg dessuten delvis la på rett plass, tatt oppvasken et par ganger, vasket badegolvet der lillemor hadde et lite uhell, vasket stuegolvet der Litago hadde et lite uhell, ryddet unna noen leker, passet unger på morgenen så mannen fikk den nødvendige helgehvilen, laget middag og kveldsmat, pusset tenner, hatt på nattøy, sunget sang og lest bok, og passet på at plantene inne og ute ikke dør av tørst i godværet. Ellers har jeg faktisk tatt det heelt med ro- eg har til og med sovet en time siste døgnet!! Nå har jeg bablet i det uendelige uten mål og mening, og du som har giddet å lese helt hit har akkurat kastet bort noen minutter av ditt liv :-) Gratulerer :-) (men du var advart...) Og hele tiden mens jeg skriver sitter jeg og irriterer meg, grunn; mannen har endret datamaskinen så nynorsk er det foretrukne målføre (NOT!!!!), med det resultat at jeg får rød strek under alle ord som ikke er korrekt nynorsk! Det er så jeg får lyst å si høyt noen gloser som snille, kristne jenter som meg "ikke kan"! *Litt mer irritabel enn vanlig* takk for meg :-p Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9510890-april-dette-finv%C3%A6ret-var-helt-bortkastet-advarselet-synes-synd-i-oss-selv-innlegg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tre små & mammaen Skrevet 7. juni 2007 #2 Del Skrevet 7. juni 2007 Må si jeg er mektig imponert over hva du har fått til iløpet av så kort tid... .-)))))) "Heldigvis har jeg lært nok av min mann til å forstå at husarbeid kan utgå på slike dager; så har nøyd meg med å sette på en klesvask, brette sammen en som jeg dessuten delvis la på rett plass, tatt oppvasken et par ganger, vasket badegolvet der lillemor hadde et lite uhell, vasket stuegolvet der Litago hadde et lite uhell, ryddet unna noen leker, passet unger på morgenen så mannen fikk den nødvendige helgehvilen, laget middag og kveldsmat, pusset tenner, hatt på nattøy, sunget sang og lest bok, og passet på at plantene inne og ute ikke dør av tørst i godværet. Ellers har jeg faktisk tatt det heelt med ro- eg har til og med sovet en time siste døgnet!!" Sender deg en stor klem og håper på at dagen i dag er MYE bedre:-) Ps. at man føler seg som en total idiot etter å ha vært hos legen og fått høre at barnet har en "luftveisinfeksjon" tror jeg de aller aller fleste mammaer og pappaer har følt noen ganger. Men det finnes heldigvis veldig greie leger også som sier at de heller vil at foreldre skal komme til de å få ting avkreftet, enn å gå og engste seg hjemme.-) Personlig drar jeg til lege når jeg føler at barnet trenger en sjekk og ikke etter hva legevakt-telefon damen synes.-) Ha en super duper dag:-) klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9510890-april-dette-finv%C3%A6ret-var-helt-bortkastet-advarselet-synes-synd-i-oss-selv-innlegg/#findComment-9524016 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå