Gå til innhold

Dere som har barn fra før,..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er inne på besøk fra Din Baby ( eller er jeg her enda? Blei litt forvirra nå, trodde fargene på denne siden skulle bli annerledes.)

Uansett: Dere som har barn fra før, hvor gamle var de da dere begynte å prøve på neste?

Himmel, jeg har en liten knært på snart 7 mnd, og jeg har så lyst å bli gravid igjen!! Kanskje ikke i morgen, men...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min var 2 år og 2 mnd. Han blir 4 år før han blir storebror. Tar tid dette her!

Lykke til med familieplanleggingen - blir det to tette for deg kanskje?

Skrevet

hei :) jeg har en liten gutt på snart 10 mnd, og jeg er gravid igjen. de kommer til å få så mye glede av hverandre :) syns det er helt topp.

Skrevet

Hun var tydeligvis altfor gammel... Vi begynte da hun var nesten 1,5 år. Og trodde vi skulle klare maks 3 års mellomrom mellom søsken. Dengang ei... Nå er hun nærmere 2,5... Så jeg skulle ønske vi hadde begynt før...kanskje ved 1 års alder.

Skrevet

Jeg har tre barn med 2 års avstand mellom dem (3,5 og 7 år). Dvs at jeg ble gravid da den forrige var 15-16 mnd. Ønsker oss nå en til , så han blir kanskje litt utenfor, stakkar:)

Skrevet

jenta vår var 1 år og 10mnder når vi begynte å prøve igjen. jeg har vært hjemme med henne hele tiden, derfor ventet vi litt. jeg må nesten jobbe først, av økonomiske grunner. har ikke fått jobb ennå, men vi begynte alikvel. sist tok det nesten 2 år før jeg ble gravid, så regner med at det tar litt tid denna gangen og.... (men håper VIRKELI IKKE det tar like lang tid).

Skrevet

dattera vår e 4.snart 5 å ej he enda ikkje blitt gravid:( men vi bjynte å prøve for 4pp sida. men d var fordi samboer ikkje va klar. ej ville ha når ho va 2=)

Skrevet

Jeg har ei lita ei på 4mnd og 20 dager, og vi er i vår andre prøveperiode...

DVS at litla var ca 3,5mnd gammel da vi først begyndte å prøve.. :)

Noen mener kanskje det er tidlig å begynne på nr 2, men det er hva vi selv mener som teller ;)

Skrevet

Gutten vår var 9,5 mnd da jeg ble -uventet- gravid igjen. De har hatt KJEMPEMASSE glede av hverandre!!! :-)

Men det er hart arbeid med to tette, så mitt råd er:

Skal dere prøve på to tette, må BEGGE være innstilt på dette. Både han og hun må være obs på at det i noen år blir svært slitsomt. Det er litt risky for parforholdet hvis bare den ene er innstilt på to svært tette.

Lykke til! :-)

Skrevet

Hei.

Jeg har en sønn som nå er 3,5 år gammel, synes dette er en fin alder å starte med å få en liten en til, da han er såpass "uavhengig" av meg nå. Mener da at han klarer seg selv på mange måter...men han er jo uansett forsatt lille gutten min...=o)

er spent på hvordan han reagerer med søsken, tror det vil bli mye sjalusi, men tid den sorg, er jo ikke sikkert det blir det en gang heller.

Skrevet

Heisann, jeg kjenner igjen nicket ditt, men du kjenner nok ikke mitt for jeg har skiftet. Jeg var en av sliterene som tilslutt ble gravid (prøvde å sende deg privat melding, men det går ikke an å sende til deg). Har en jente på snart 6 mnd. Har hatt mensen 5 ganger etter fødselen og klart å miste en gang i SA.

Den første fikk jeg da jeg var 20, nå er jeg 21 å prøver igjen

Skrevet

Vår gutt var akkurat 2 år da vi begynte å prøve igjen. Ble gravid etter 4 mnd. Det er veldig ulikt hvor tett man ønsker (og får) barna. Lykke til!

Skrevet

Jeg har to barn fra før. Det er 5 og et halvt år mellom dem. Det var et bevisst valg fra min side fordi jeg var fryktelig syk da jeg gikk med første, og ville være sikker på at hun var noenlunde selvhjulpen før jeg evt gikk gjennom et slikt helvete på ny. Og godt var det for neste svangerskap hadde en vanskelig start. Og så var jeg mye syk de første to mnd etter at jeg hadde født.

Jeg har et bilde i hodet fra rett etter 2. fødsel. Jeg ligger på sofaen med høy feber. Jeg er alene med barna og ligger slik at jeg ser ut på kjøkkenet. Der står min datter på 5 1/2 år på en stol og skjærer verdens skjeveste og tykkeste brødskive.

Men tilbake til spørsmålet ditt. Min yngste er nå 11 år og min eldste er 17 år. Og gjett om de gleder seg til å få et lite nurk til i huset :-)

Skrevet

Vi begynte å prøve da veslejenta var ett år og et par måneder (hvis det hadde klaffa på første forsøk ville det ha blitt akkurat to år i mellom de). Men nå har ho blitt to år, og jeg har enda ikke blitt gravid...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...