Gå til innhold

Gutten min på 19 mnd er så glad i å kose med puppen. Flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sluttet å amme når han var 9 mnd. men fra han var ca 1 år ville han gjerne kose med puppen til mamma. Spesielt når han er trøtt og vil kose. Tidligere våknet han veldig tidlig og jeg tok han da over i sengen vår. Da kunne han ligge og kose i nesten en time. Hvis jeg prøvde å holde foran puppene så han ikke fikk ta på de ble han kjempe lei seg. Han vil også gjerne putte hånden ned i genseren så fort han får smokken og skal kose. Jeg må ærlig innrømme at jeg har latt han få lov. Hvem ville ikke drøye det med en time å stå opp på morgenen, dessuten er det jo tydelig at han er ute etter nærhet. Når han er i ferd med å sovne på kvelden ligger han og koser med halsen sin, tidligere var det øret, så han er tydeligvis veldig glad i kroppskontakt.

Men føler egentlig at jeg bør sette litt restriksjoner, spesielt siden jeg skal ha ny baby i August, og klyping på puppen er nok ikke så deilig med puppene fulle av melk. Ser også at ammingen kanskje kan by på søsken sjalusi.... Vet bare ikke helt hvordan jeg skal gå fram for at han skal forstå at puppene mine ikke er allemannseie lenger....

Noen som har erfaring eller råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal han kose med puppen nå, når du ikke ammer ham? Ny baby...Det blir dobbel sjalusi, han får en rival som i tillegg "tar" fra ham puppen. Slutt så fort du kan. Har ikke tips til fremgangsmåte dessverre.

Skrevet

Jeg mener ikke at han koser, som å suge pupp, men vil holde hånda si på puppen... Bare så det ikke blir noen misforståelser her....

Skrevet

Ja,jeg har faktisk et meget godt råd du kan prøve.

Har du ikke allerede en silkenattkjole,så kjøp en,og la barnet kose med det. Eller en bit silkestoff,som han kan ha med seg i senga.

Fungerer veldig bra her. Minsten elsker å kose med fingrene på silkestoff.

Jeg jobber nattskift, og de nettene jeg er borte er nattkjolen til mamma "surrogat" for han.

Det lukter "mamma" av den,og han elsker å ligge og kose med den mot ansiktet når han skal sove.

Barn liker myke ting, og brystet ditt er blitt en myk og "trygg" ting for han, høres det ut som. Så kanskje kan du "lure han vekk" fra puppen på denne måten?

Lykke til!

Skrevet

Jenta mi på 20 mnd koser også med puppene mine, flere ganger om dagen. Handa finner liksom alltid veien dit så snart jeg tar henne opp på fanget eller bærer henne. Men jeg ser ærlig talt ikke helt problemet ved dette jeg. Dette er trygt og godt og symboliserer noe veldig koselig for jenta mi. Men det er jo lov å sette grenser, for når det er greit og ikke greit.. Jeg sier nei når vi er ute hun vil dra opp hele puppen, eller hvis jeg synes det gjør vondt. Men litt kos får hun lov til selv om vi er blant folk. Jeg ammet henne i 19 mnd, så puppen er veldig kos for henne. Og jeg synes ikke det noe seksuelt eller noe kvalmt ved at et lite barn koser med puppene til mamman sin, jeg ser på det som helt naturlig. Jeg tenker også at å slutte med dette kommer av seg selv etterhvert.

Skrevet

Hei Beate!

Ser i grunnen ikke på det som et problem jeg heller, men i og med at jeg skal amme en ny baby i August tror jeg det er greit at puppene forblir babyen sine. Vil jo sette i gang utdrivinngsrefleksen om junior skal ta på puppene mine.

Skal prøve nattkjoletrikset til Northernlights!

Takk for innspill!

HI

Skrevet

Dette syns jeg du skal slutte med tvert!!.Vet jeg får kritikk,men dette er litt kvalmt syns jeg.og ivertfall når du attpåtil er høygravid!!Når ungen kommer å vil "kose" ,så gi den en klut eller silke som nevnt nedenfor...Tror nok det er litt trassing også bare fordi han ikke får det som han vl...Må nok litt løsrivelse til nå ja...Du har vel et seksualliv også kan jeg tenke meg :-),så dette er 2æsj2 etter MIN mening da...men,men lykke til ivertfall...

Skrevet

Det er ikke mulig å få ham til å være fornøyd med å kose med hud på andre deler av kroppen din da? For nærhet og kroppskontakt trenger han jo uansett om det kommer ny baby! Min Mini elsker å kose med huden på halsen min. Av og til ender hånda hennes litt lenger ned, i utringningen, og av og til nedi BH,en. Men det er mer tilfeldig hvor hånda havner, og ikke noe problem å flytte hånda henner lenger opp til halsen.

Skrevet

Altså, jeg forstår ikke hva "spørsmålet" om at HI har et seksualliv har med saken å gjøre?

Skrevet

Den skjønte ikke jeg heller....

Man kan da vel ha et flott sexliv selv om man har et "kosete" barn??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...