Murmeline Skrevet 5. juni 2007 #1 Skrevet 5. juni 2007 Snuppa fikk nytt soveskinn i går, kjøpte et kvalitetsskinn i str ekstra stor så hun har lenge. Og hun sov rundt, noe som er ganske uvanlig her i huset. Tilfeldig eller ikke tro? Finner vel ut av det om noen dager, men er det noen som har erfaring med både dyre og billige skinn?
mammmamia ** Skrevet 5. juni 2007 #2 Skrevet 5. juni 2007 Jeg tror ikke det er BARE tilfeldig, jeg har begge deler, har dyrt skinn fra Kaiser, og billig fra BabyShop, har det dyre i senga og det billige i vogna... Hun sover like godt begge steder, men så er det også ekte, korthåret skinn begge deler..! Mange billigskinn er tilsatt kjemikalier for å se blanke ut, være myke og lukte godt, men disse gjør ofte at ungene kan bli klamme og få utslett, mens de dyre skinnene, f.eks. Nøstebarn og Kaiser ikke er innsatt med annet enn ullfett/Lanolin som gir den varmeregulerende effekten...
Murmeline Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. juni 2007 Det billige er også ekte, men det er sånn babyshop-skinn, knallgult;) Det nye skinnet ser mye mer ekte og naturlig ut, og er faktisk mykere. Kjøpte det på Bånsull, så har troen på at det er tilsvarende kvalitet som feks Nøstebarn. Klam sier du? Hm... Synes ikke det gamle har vært så fantastisk temperaturregulerende som folk snakker om nei. Blir spennende å se fremover. Har du forresten det billige skinnet i vogna nå i varmen? Merker du at det puster dårligere?
mammmamia ** Skrevet 5. juni 2007 #4 Skrevet 5. juni 2007 Jeg synes det blir litt vanskelig å sammenligne, siden hun ikke sitter så veldig lenge i vogna av gangen.. Men når hun sover i den så synes jeg ofte hun er litt antydning til klam, men det kan jo også være pga vogna er tettere enn sprinkelsenga... Bruker skinnet i vogna nå i varmen ja, hun blir mye klammere når hun ligger på andre ting, som fleece, rett i vogna e.l... Soveskinnet er såpass stort (90-100) at det blir for stort i vogna, men har lurt på å kjøpe et til som er mindre for å ha i vogna...
Murmeline Skrevet 6. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 6. juni 2007 Oppdatering: hun sov rundt! Eller,hun våknet som vanlig 23 for melk, men da hadde jo ikke vi lagt oss, så er jo helt greit.Sov da videre til 6.30. Hurra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå