SkjønnesteLinus i verden:-) Skrevet 5. juni 2007 #1 Skrevet 5. juni 2007 Jeg lurer på når man begynner med en fast leggetid? Gutten er snart 3 måneder og vi lever fortsatt etter rytmen hans, dvs. at vi venter til han sovner og legger han så i senga si (21-22-tiden). Det er absolutt ingen vits å bare legge han mens han er våken, da sovner han aldri, men bare skriker. Og vi vil jo ikke la han skrike i en evighet. Må nevne at han sliter med kolikk, så det justerer seg kanskje når dette er over?! Hvordan har dere gjort det og fått til et leggeritual?
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2007 #2 Skrevet 5. juni 2007 Vi begynte med faste leggeritualer når gutten var litt over 3 mnd. Han ble lagt i egen seng i våken tilstand slik at han skulle sovne selv. Dessverre vil han ikke sove på ryggen da, så han sover på magen. Vi har kveldsritual med bading, amming og synging. Han har også flere smokker i senga som han koser med når han sover. Funker veldig greit. Tror det er lurt å lære de å sovne i egen seng. Syns ikke de skal tvinges dersom de bare gråter da. Da tror jeg det er bedre å la de sovne, å så legge de over i egen seng. LL
mammantil2+1 Skrevet 5. juni 2007 #3 Skrevet 5. juni 2007 Vi begynte med faste leggerutiner for våre barn når de var rundt 3 mnd. Minste jenta er nå 4 mnd og hun legger seg hver kveld mellom 19.30 og 20.00. Dagen avsluttes med kveldsstell, så går vi på soverommet hvor jeg ammer henne. Noen kvelder hvis hun er trøtt må jeg "irritere" henne litt så hun ikke sovner ved brystet. Etter det går jeg litt med henne for at hun skal få rape men også for å kose og roe henne litt ned før jeg legger henne våken i sengen sin. Da bruker hun alt fra 5 min til 30 min på å sovne. Hun vrir seg litt fra side til side, men ingen skriking. Det sagt, de 3 første kveldene vi gjorde dette skrek hun mye, men hun har ikke skreket siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå