Gå til innhold

sangvalg i kirka: tirna noir

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I venninna mi sitt bryllup var det en som spilte den på tverrfløyte... kjempefint.. Sangen begynner slik: Det er svart november, havet kruse mot strand... ein forliste drøm bak et sommargrønt land. Men eg huske enno vakre mary makir, langt vest i tir'na noir...

...handler om et forhold som er slutt - enten om det bare ble slutt eller om hun er død... Synes ikke den passer i bryllup, men det er nå så. Instrumentalversjon går jo an, bortsett fra at jeg kan teksten, og tenker den når den spilles... Menmen.. Det er nå bare meg... :-)

Min mor er proffesjonell sanger, og blir derfor ofte leid inn til å synge i begravelser og bryllup og slikt. Men da jeg hørte med henne var Tirna noir en sang ho adri hadde sunget bryllup, men sang den ofte i begravelser fordi den handlet om en som mistet sin kjærlighet...

Annonse

Melodien er jo utrolig fin, men nå som man er voksen bør man jo være moden nok til å forstå teksinnholdet. Mange fjortiser hører kun på melodien og ikke tekst. Desverre.....

Fin sang til begravelse, men ikke bryllupp.

Ps. jeg elsker den sangen og skulle gjerne ønske at teksten var annerledes slik jeg kunne brukt den i bryllupp..... men slik er det ikke, og da må jeg velge en annen.

Vi skal ha den i kirka, vet den har et trist innhold men tror de fleste hører at det er en fin melodi/framførelse! Vamp er kjent for å ha veldig innvikla tekster, og du ser av debatten her også at mange ikke vet hva teksten handler om eller ikke har hørt den/forstår innholdet. Hvis dere vil så ta den!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...