winsome Skrevet 5. juni 2007 #1 Skrevet 5. juni 2007 Må bare fortelle min historie.... Eg hadde mens termin 28 desember 2007....Var hos legen,og fikk henvisning til UL. ( følte at noe ikkje stemte...) Eg var på UL da eg var i uke 9 ( trodde eg) Legen sier at noe er galt. Eg er vertfall ikkje 9 uker sier han. Enten er fosteret inni meg død, ( og har vert det i 4 uker...) eller så er eg kommet mye mindre enn eg tror. Ca i uke 5. Eg fikk ny time 10 dager senere for å se om d hadde utviklet seg,og for eventuelt utskraping. Eg måtte forberede meg på at det mest sannsynlig var dødt...IKKJE kjekt. Eg gråt mine bittre tårer. Sov nesten ikkje på de ti dagene. Var sikkert på at legen hadde dårlige nyheter. Var hos legen igjen igår, og han sier til meg mens eg ligger der med UL apparatet oppi meg: " Eg tror vi gjorde det lurt i å vente 10 dager ja" Eg sjønte ikke helt hva han mente. Men så snudde han sjermen og viste meg hjerta til ungen min som dunket....eg blei så gla , så gla! Krabaten hadde overlevd! Ny termin er 23 jan 2008..... DEILI følelse! Eg var forberdet på det allerverste ( tok rett og slett sorgen på forskudd...) men hadde jo selfølgelig et lite,lite,lite håp:) Tross kvalme og sløvhet er eg så gla...bare smiler og smiler! Godt når legen kan komme med sånne nyheter! Måtte bare fortelle dette til noen! Har ikkje sagt d til noen andre enn samboeren enno,så deili å få d ut!
Gjest Skrevet 5. juni 2007 #2 Skrevet 5. juni 2007 ÅÅÅÅÅÅÅÅÅååååååååååhhhhhhhhhhhhhhh så fantastisk at du fikk slike gode nyheter )))) Ikke lenger siden februar at vi måtte gå gjennom en slik venteuke for å se om det va noe vekst hos fosteret. Desverre var det ikke det or oss, men det er jo helt fantastisk at det har gått bra for dere )))) Kjenner godt igjen følelsenen du forteller om. Masse lykke til gjennom hele svangerskapet og forbi det også ;o)
Gjest Skrevet 5. juni 2007 #3 Skrevet 5. juni 2007 Så flott!!!! Dette var en skikkelig gla`nyhet!!!!! Kos deg masse med den voksende magen
Pikenurk nr 2ღFødt 17.juli:) Skrevet 5. juni 2007 #4 Skrevet 5. juni 2007 Er såå glad på dine vegne:-) Lykke til videre!
januar-baby Skrevet 5. juni 2007 #5 Skrevet 5. juni 2007 "jeg har hatt mange helveter i mitt liv, men de aller fleste ble det aldri noe av" lurt å tenke litt på dette for alle oss bekymra-og notere seg nøye slike solstråle-historier som dette!
april d. Skrevet 5. juni 2007 #6 Skrevet 5. juni 2007 Så fantastisk bra! Jeg ble helt rørt da jeg leste historien din, for du forteller så godt og levende! Jeg har vært i den situasjonen du var i, men med et dårlig utkomme. Etter blødninger fikk jeg komme til ultralyd, og så på ansiktet til sykesøsteren at noe var galt. Hun sa nølende at 'enten er det ikke noe foster her, eller så er du ikke så langt på vei som du tror'. Blodprøven etterpå bekreftet at det var en SA/BO, men nå er vi gravide igjen, heldiggvis. Takk for at du tok deg tid til å dele denne solskinnshistorien med oss! Jeg er virkelig glad på dine vegne! Jeg regner med at du er ny her, så la meg være den første til å ønske deg velkommen hit, og si gratulerer!!! Dette var morsomt!
tudeluuu Skrevet 5. juni 2007 #7 Skrevet 5. juni 2007 Så bra!! Gratulerer så mye med nurket, som ser ut til å klare seg =) Aldri gøy å få en beskjed, kan virkelig ikke være gøy å miste, men på en annen side er det godt at naturen ordner opp i det fleste tilfeller når fosteret ikke er levedyktig.. Blir gøy å følge med deg videre på ferden =) Lykke til!
Gjest Skrevet 5. juni 2007 #9 Skrevet 5. juni 2007 Så bra at det gikk bra da!! Det var godt å høre..! Tenker det var en god følelse..! Blir ogå (selvfølgelig...tror jo det verste hele tiden) litt nervøs når jeg leser sånne historier, for er det mulig at fosteret dør uten at man merker det? Kjenner man seg i såfall fortsatt gravid? Off...MYE skummelt som kan skje! Blir kokko av dette :/
winsome Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #10 Skrevet 5. juni 2007 Takk takk jenter! Ja,det er en deilig følelse! Og ja,det er viktig å ta med seg slike erfaringer og...vi jenter har en tendens til å frykte det aller verste før vi vet noe sikkert! Gratulerer med de små nurka som vokser i deres mager og! Flere som har termin rundt 23 januar? Stor klem til alle!
Gjest Skrevet 5. juni 2007 #11 Skrevet 5. juni 2007 Jeg har menstermin 23.januar Men ble satt bittelitt frem på ul, så nå er det vel 19.januar.. Men er rundt samme tid ja
winsome Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #12 Skrevet 5. juni 2007 så trist at du hadde en sa/bo "april d"...men flott at du er gravid igjen!! :)Masse lykke til i dette svangerskapet!! Vi skal nok klare oss skal du se! Gratulerer du og!
winsome Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #13 Skrevet 5. juni 2007 Så kjekt "Pelin" Kan få på samme dag vi da!!! Ang d du spørte om lengre oppe: Eg tror ikkje du skal uro deg unødig....eg følte at noe ikkje stemte. Derfor fikk eg UL....Ofte har mammen en "indre stemme" som sier oss at noe ikkje stemmer. Eg fortalte hvordan eg hadde det til legen min,og han likte ikkje når mammen følte noe var galt,for ofte så stemte dette. Det eg synes var litt merkelig i mitt tilfelle ( eg trodde jo den var død) var at kroppen min var så SINNSYKT gravid...var derfor eg hadde et lite,lite,lite håp om at babyen min klamret seg fast der inne og holdt ut! Så viss du er frisk og rask,og ikkje føler at noe er galt så må du ikkje uro deg.
winsome Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #14 Skrevet 5. juni 2007 Så trist "minni"....er du gravid igjen nå eller? ( ser på nicket ditt at du kanskje kan være 11 uker? Eller tar eg heilt feil?
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 5. juni 2007 #15 Skrevet 5. juni 2007 For en herlig solskinnshistorie!! Kjempeflott at dere valgte å vente i ti dager, da gikk det jo bra alikevel!! Lykke til videre i svangerskapet
april d. Skrevet 5. juni 2007 #16 Skrevet 5. juni 2007 Takk for det, winsome! Jeg har foreløpig termin 25. januar, så det er ikke så langt unna din termin,- morsomt! Jeg mente ikke å skremme noen med historien min, bare belyse hvorfor jeg syntes at din historie var ekstra morsom å lese for meg. Det er jo egentlig to sider av samme sak, synes jeg.
winsome Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #17 Skrevet 5. juni 2007 Nesten samme termin og! Blir kjekt å følge hverandre her inne da!
april d. Skrevet 5. juni 2007 #18 Skrevet 5. juni 2007 Enig! Du må slenge innom 'Termin Januar -08'-forumet også! Jeg har akkurat oppdaget det selv. Ventetiden føles litt kortere når vi kan holde hverandre med selskap og dele erfaringer.
Gjest Skrevet 5. juni 2007 #19 Skrevet 5. juni 2007 Ja kan klaffe på samme dag for oss da Var veldig godt å høre at det gikk bra med deg altså! Ang. bekymring så er det snålt hva en graviditet kan gjøre med en.. Prosentandelen for at det skal gå bra er jo rimelig høy, og hadde det vært noe annet - som f.eks. at jeg med like høy prosentfaktor hadde stått på eksamen el. noe så hadde jeg sikkert jublet allerde.. Men når det gleder et lite nurk så blir plutselig de få prosentene VELDIG skremmende.. Jeg prøver å tenke positivt..eller å ikke tenke i det hele tatt (kanskje like greit ), men det er alltid et "tenk hvis der..." Den dagen jeg går over i 2.tri skal jeg jaggu feire med en hel jordbærkurv bare til meg! Norske jordbær.. Det blir godt det! Håper vi kan følge hverandre videre Winsome...moro å følge noen som har termin noen lunde samtidig.
kariuss Skrevet 5. juni 2007 #20 Skrevet 5. juni 2007 så bra!!! Blødde du masse eller litt? er så redd for at nurket mitt er borte uten at jeg vet om det?! mista i mars, men da blødde jeg jo masse og hadde vondt.. men kan den være død inni magen uten at man merker noe??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå