Anonym bruker Skrevet 5. juni 2007 #1 Skrevet 5. juni 2007 Hva kan det være? Kan det skyldes varmen? Hun er 15 måneder!!
Puselure Skrevet 5. juni 2007 #2 Skrevet 5. juni 2007 Lillegutten min på 16 mnd har varmeutslett. Det er røde prikker på overkroppen hans, små prikker. Bare pass på at hun ikke har altfor masse klær på. Her i trøndelag har vi det varmt om dagen, og poden har gått i bleien i dag;)
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2007 #3 Skrevet 5. juni 2007 Takk for svar:) Det er slike rød små prikker ja, anta meg at det hadde med varmen å gjøre... Stakkars jenta mi :s
hønsa Skrevet 5. juni 2007 #4 Skrevet 5. juni 2007 Jenta vår på 1,5 hadde nylig den fjerde barnesykdom. Fikke masse røde prikker over hele seg noen dager etter feber.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2007 #5 Skrevet 6. juni 2007 Hun har ikke hatt feber...De rød prikkene er lokalisert på mage og rygg :s Andre som har peiling?
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2007 #6 Skrevet 6. juni 2007 Sønnen min på 15 mnd har også hatt det nesten hele tiden når han bare går i shorts og tskjorte hverdag eller bare bleie.Hver dag henter jeg han på bhg, har han alltid rød prikker (varmeutslett) hele mage/bryst og rygg.. og under hake.. Nesten hverdag.. Og han får ofte utslett rundt munnen også, det er pga sikleutslett tror jeg for han bruker smokk innimellom.. Men på søndag for noen dager siden frem til idag har han rød prikker i arm, han klør sinnsykt, skal til lege imorgen kl ett og se hva det kan være..Søndag var det små blemmer, igår kom det ut væske..Sår idag.. Sukk.. Også har han "tørr/eksem" noen steder i rygg, side og mage.. Men ikke noe rødlig.. Hatt det i 1 mnd nå.. Skal spørre lege imorra om det og.. Idag hadde han omgangssyke, stakkars.. Du får kontakte med HS/lege imorra om det hvis du er bekymret..
Prinsemammaen Skrevet 6. juni 2007 #7 Skrevet 6. juni 2007 Det kan nok være varmeutslett, ja. Gutten min på 15 måneder har også røde prikker på hele overkroppen og i nakken. Kom etter at den intense varmen kom..... Stakkars lille gutten min...... Litt slitsom denne varmen...
ღZalina med Robin og Isabelleღ Skrevet 7. juni 2007 #8 Skrevet 7. juni 2007 Jeg tror det er varme utslett... prøv å ha av henne litt mere klær og bruk pudder.. slik at det ikke blir så klamt.. noen er litt mere varme en andre. Og om hun ikke har fått noe du tror hun kunne har fått litt utslett av? Vanskemiddel/ skyllemiddel?
Medium fikk guttebass Skrevet 7. juni 2007 #9 Skrevet 7. juni 2007 Har hun tatt mmr-vaksinen for litt siden? Det kan også gi utslett/prikker 7-15 dager etterpå.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2007 #10 Skrevet 7. juni 2007 Typisk varmeutslett. Hold barn i skyggen og så kjølig som mulig. Kan godt stryke på potetmel de utsatte stedene, så blir det ikke så fuktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå