Gå til innhold

har ikke sagt til arb. giver at jeg er gravid..shit..

Anbefalte innlegg

gruer meg til å si det for skal begynne i ny jobb nå der jeg har kontrakt til midten av september..akkurat lenge nok til at jeg får fødselspenger..:) men er så dritt for hu presiserte veldig på intervjuet at det var for ungt å få barn nå og at jeg burde vente med det og slik...åhh skikkelig dritt assa...jeg var jo gravid når hun spurte om jeg hadde planer om å få barn men jeg sa seff. nei da..for var tidlig...hm.noen andre i samme situasjon eller...? Graviditet skal liksom være noe som er koslig å fortelle, men arbeidsmarkede får det ikke til bli koslig da ingen er særlig happy for å ansette noen som er det...:((((

Fortsetter under...

Åhh, føler med deg jeg. Har selv holdt ut noen år nå i en jobb jeg har ønsket meg vekk fra, fordi at vi har forsøkt å bli gravide uten hell. Hadde ikke lyst å begynne i ny jobb og så bli gravid kjapt. Nå er jeg gravid og har planer om å skifte jobb raskt etter at mammapermen er over. Fikk klem av begge sjefene mine jeg da når jeg fortalte det, selv om det er litt kinkig for dem å få satt inn vikar.

Du skal se at sjefen tar det bedre en du tror.

Lykke til!

Ja den kan bli litt vanskelig den der.

Men alikevel har ikke arbeidsgiveren din noe rett å komme med preken om at du er for ung til å få barn.

Men så lenge du har kontrakt så kan hun ikke gjøre noe med det, men kanskje litt kjipt om du kanskje ikke får forlenget den helt fram til eventuell permisjon.

Men det avhenger litt på hva du vil selv også. ;)

Du har i hvert fall loven på din side. De har ikke lov til å diskriminere deg om du er gravid, eller til å ta hensyn til det i en ansettelse. De har heller ikke lov til å si deg opp fordi du er gravid, og så vidt jeg vet har de ikke lov til å spørre om det på jobbintervju.

Jeg er ikke i samme situasjon nå, men forrige gang var jeg på jobbintervju ganske nygravid. Ansettelsen tok lang tid og når jeg startet i jobb var det bare en måned til permisjonsstart.

Jeg gruet meg kjempemasse til å fortelle det (fortalte det på telefon litt før jeg startet i jobb), men det gikk kjempebra. Håper det ordner seg for deg også.

Er litt i samme situasjon som deg.. Er 12 uker på vei og har ikke fortalt det enda.. Burde jo det da... MEN, har bare fått skriftlig kontrakt hjem til meg som gikk ut 31 mai i år, mens det står at jeg er ansatt til mai neste år på pc´n i mappa mi... Skal be om en skriftlig så jeg har det på min side før jeg kaster ut av meg at jeg er gravid..! Er 6 andre på avdelingen som er gravide å da... Hehe, så vi går ut i perm en etter en der til vinteren... :P

ok ja jeg vet jeg har loven på min side men er litt dritt at kontrakten bare varer frem til september for tviler på at jeg får den forlenget da, hadde vært kjekt å hatt en jobb å komme tilbake til etterpå liksom. menmen jeg må se hvordan hun tar det..enten sier jeg det når hun ringer meg en av dagene eller første dag på jobb..for se..enkli best å si det face to face....uhh

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...