Gå til innhold

Noen her som hadde baby som kun ville være hos mamma?? Og hva gjorde dere....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 3 mnd nå og vil plutselig kun være på armen til mamma...Noen som har noen råd.. Alle sier det går over, men når???? Begynner å bli sliten.. :) og lang i armen.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min var også sånn når han var mindre. Veldig vanlig å ville ha mammas trygghet hele tiden. Hun er jo ikke akkurat stor når hun bare er tre mnd. Hos oss gikk det gradvis over, det tok tid, men jeg lot det gå mye i hans tempo, oppmuntret ham jo, men pushet ham kke mye til å være hos andre. Nå er han ofte like ivrig på å være hos andre som hos meg, unntatt når han er veldig trøtt ol da, og han føler seg veldig fort trygg på andre hvis jeg bare gir ham et par min til å "vurdere" (he he) nye msk. Tror det er viktig å bare gi det tid, godta at det er sånn for en stund, da vil hun etterhvert stole på at hun kan komme tilbake til deg hvis hun vil. Den tryggheten gjør det mye mer avslappende og morsomt å også være hos andre.

Skrevet

Jenta mi var sånn fra hun var nyfødt til hun var...hmmm...kanskje 5 måneder? Og det var slitsomt...alle i slekten ville jo holde henne, kose med henne, men hun bare skrek. Prøvde å ikke rykke henne ut av armene deres, men ta det litt med ro, for å signalisere at det ikke var farlig, men det hjalp ikke noe særlig. Pappa gikk jo bra etterhvert, selv om han ikke kunne trøste henne noe særlig, og ikke roe henne på natten. Så jeg følte meg litt bundet, ja. Barnepass var jo IKKE å tenke på. Men men, det gikk gradvis over, og da hun var 7-8 måneder begynte hun å bli ordentlig sosial. Vi så ingenting til 8-mnd-separasjonsangsten som det skrives om, men hadde kanskje tatt den ut på forskudd? ;-) Nå er hun 1 år og en veldig sosial og utadvendt liten snuppe!

Klart det går over! Imidlertid vet man aldri når. Men i vårt fall tror jeg det var ammingen som gjorde henne så bundet til meg, hun fant liksom så veldig trøst i puppen. Helt naturlig det da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...