snupp & mamma Skrevet 5. juni 2007 #1 Skrevet 5. juni 2007 jenta mi får mme og grøt med malt i. hun pleier som regel å ha avføring hver dag, hvis ikke kommer den morgenen etter.. men nå har hun ikke hatt siden søndag ettermiddag. men hun har ikke vist noe ubehag eller prøvd å presse.. testet også med termometeret i baken, meningenting kom. hva tror dere..trenger jeg bekymre meg,eller er hun bare litt treig?
jippii Skrevet 5. juni 2007 #2 Skrevet 5. juni 2007 dette går nok bra skal du se. bebier kan gå mange dager uten å ha avføring. Så lenge hun ikke plages med det, så skal du iallefall ikke bekymre deg. Men begynner det å nærme 14 dager siden forige avføring, må du ta hun med til lege, sllik at hun blir tømt .
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 5. juni 2007 #3 Skrevet 5. juni 2007 Sikkert ikke noe galt. Småen var sånn en periode - gikk vel litt over 1uke på det lengste. Han fjertet masse, men det virket ikke som han hadde vondt i magen. Spurte HS på en kontroll og hun sa at hvis det ikke plaget ungen skulle man bare ta det med ro. Gikk det over 1 uke skulle jeg komme innom med han.
Veslejenta-klar*for*nr*2 Skrevet 5. juni 2007 #4 Skrevet 5. juni 2007 Er nok ingenting galt for det om... om hun ikke viser noen tegn til vondter eller ubehag. Jordmor sa til meg at spedbarn kunne gå opp til 1 uke uten noe som helst avføring, men gikk det mer enn en uke måtte lege kontaktes.
OsloMor Skrevet 5. juni 2007 #5 Skrevet 5. juni 2007 Slik var lille-Snuppa mi også (9 mnd) her forleden. Hun var faktisk plaget av det (urolig om nettene o.l.), så jeg tok en "ballong" (slik man får kjøpt på apoteket) og fylte den med kroppstemperert vann og sprutet litt inn i stumpen. Da kom masse bæsj stakkars, men så gikk det enda 5 dager og da gikk jeg til innkjøp av sviskePURE og maltekstrakt, tok nesten to dager så kom bæsjen igjen. Kuttet ut malten (da det omtrent bare er sukker. Fysj!), men gir sviske pure etter hvert måltid, Det fungerer så utrolig mye bedre enn sviske-juice, dessuten så holder den seg i 1 uke i kjøleskapet etter åpning. Så mitt tips er SVISKEPURE i tillegg eller istedenfor malt, det er jo rikt på c-vitaminer også. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå