Gå til innhold

Hvor gammel bør babyen være før den blir med mamman på "fest"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke party fest altså, men min kusine fyller førti og vi er bedt. Det blir en rolig familie greie. Familien er ganske stor, og jeg tenker at det kan bli litt for mange inntrykk på en nyfødt? Eller? Det blir ikke noe høy musikk, ikke noe fyll. Jeg ser for meg en del eldre familiemedlemmer og gode venner med egne barn..

Festen er den 23 juni og jeg har termin på Søndag..Altså, babyen er ikke født ennå:) Hva er grensen, er den allerede nådd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var i stor familiefest da Nikolai var 2 uker. Han sov og sov og sov, gikk kjempe bra!

Skrevet

Så lenge du orker så ser ikke jeg noen hindring, men ville ikke latt alle gamle og unge holde babyen.

Skrevet

Ja, nei jeg er litt redd for den holdingen jeg også, og kyssing og sånt:) Jeg får se an formen til både meg og baby, for alt jeg vet er hun jo ikke født ennå den 24!

Skrevet

Jeg har hatt litt forskjellige erfaringer med vår baby. I begynnelsen 2-3 uker gammel, sov han mye og lot seg ikke stresse av mye folk og besøk. Men nå i det siste (fra han var 5 uker), kan han bli grinete og urolig, særlig dersom alle skal holde han og ta bilder, støy osv.

Men alle babyer er jo forskjellige, så det er ikke noen fasit.

Skrevet

Tror det kommer helt ann på babyen.

Min gutt ble veldig urolig av mye lyd, mennesker ol helt til han var rundt 2,5mnd. Ble det mye styr på en dag ble det vanskelig å få han til å sove, spise osv. Bare det å ta en tur på kjøpesenter måtte planlegges litt sånn at han var god og mett når vi kom og så måtte vi hjem før han ble sulten igjen. Vi hadde en sånn"3-timers regel" for oss selv som vi prøvde å følge til å begynne med. Det gikk lettere for hver gang nesten.

Men sånn er det jo ikke alle babyer som er. For de fleste er det kanskje mammaen som begrenser det fordi hun ikke er helt i slaget.

Når babyen er liten er det jo stort sett bare spising og soving. :)

Skrevet

Vi var i bryllup da gutten vår var 3 dager og det gikk helt glimrende. Han sov stort sett hele tiden. Mye mer pes å ha dem med når de er litt eldre, synes jeg.

Gjest Lesehesten stolt mamma til 2
Skrevet

Gutten vår var 7 uker og 5 dager prematur. Vi var på sykehus til han var 18 dager gammel. Da han var 21 dager gammel var vi i 80 årslag til min farmor.

Gikk kjempefint. Folk hadde på forhånd fått beskjed om at han var prematur og skulle ikke røres av andre enn oss. Folk oppførte seg kjempefint og holdt seg unna vogna også. Vi var på hotel Continental og hadde fått et rom ved siden av der vi spiste middag hvor han lå helt for seg selv med døren åpen inn til oss så vi kunne høre han.

Han sov ikke så godt som han gjorde der før nesten 2mnd etterpå så alt stemmesurret virket veldig beroligende på han.

Skrevet

Som regel er det greiest å farte rundt med babyer fra de er nyfødte og til halvåret. Det er min erfaring iallefall, så det tror jeg ikke er noe problem. Spørsmålet er vel heller OM du har født den 23., og hvordan din form er så snart etter fødsel. Det er ikke alle som orker så mye selskap så fort etter fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...