Gjest Skrevet 5. juni 2007 #1 Skrevet 5. juni 2007 Hei! De siste dagene har det kommet en del gul "puss" fra det ene øye til dattera mi. Om morgenen ser øyet fint ut, bortsett fra pusset, men utover dagen virker det mer hovent og rødt rundt øyet. Det hvite i øyet ser helt fint ut. Noen som har noen anelse om hva det er? Noe lurt jeg kan gjøre for å fikse det? Hun er forresten 4 mndr, men det skal vel ikke ha noen betydning...hehe..
♥2 små gull♥ Skrevet 5. juni 2007 #2 Skrevet 5. juni 2007 Hei Vi har også hatt litt problemer med det. Renner mye av øyet og i perioder er det gul guffe som kommer ut. Har spurt både lege og helsesøster om det, og begge sier at det er helt naturlig, MEN hvis det hvite på øyet er rødt, da skal man sjekke mer. Er det hvite klart hvitt så er det ikke noe å bekymre seg for. Sier min lege og helsesøster hvertfall, men det er sikkert forskjellige meninger blandt dem og
Cipra har 2 jenter Skrevet 5. juni 2007 #3 Skrevet 5. juni 2007 Dersom du ammer, kan du prøve å ha en dråpe morsmelk i øyet noen ganger å se om det hjelper. God bedring til prinsessa!
californiamama Skrevet 5. juni 2007 #4 Skrevet 5. juni 2007 Du kan i hvert fall prøve å skylle øyet ofte med øyebadevann. Hvis du ammer kan du også skylle med morsmelk. (Morsmelk virker bakteriedrepende og kan faktisk ta knekken på en øyebetennelse). Hvis det ikke gir seg, ville jeg vel tatt en tur til lege og fått resept på øyedråper (kloramfenicol eller fucitalmic tror jeg det heter.) Er det øyebetennelse, virker dråpene med en gang.
Gjest Skrevet 5. juni 2007 #5 Skrevet 5. juni 2007 Tusen takk for svar! Jeg forsøker litt med morsmelk jeg, og så ser jeg hvordan det går. Hun ser ikke ut til å plages i alle fall Jeg kikket litt nærmere på øyet, og det er pittelitt rødt helt i ytterkant av det hvite - men ikke mye. Får se an litt til, og hvis ikke melka hjelper, ringer jeg legen
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 5. juni 2007 #6 Skrevet 5. juni 2007 Det er ganske sikkert øyekatarr. Var hos legen i dag med sjarmøren og det var hans diagnose. Rødt i kanten av øyet og så verker det. Lar du det være så hovner øyet opp litt i underkant i tillegg. Så ring legen du, så får du noe å dryppe på øyet. Og det er en kamp og en strid, sjarmøren er sterk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå