Gå til innhold

Er det farlig å drikke Farris?


Feliz31

Anbefalte innlegg

Pepsi Max har blitt en turn off og jeg har fått dilla på gul Farris. Er det slik at Farris binder salt i kroppen og at Farris er noe vi gravide bør begrense??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri hørt noe om det, men vet av egen erfaring at om jeg drikker for mye av det på sommeren, så hovner jeg opp noe psykt i kroppen, gravid eller ikke !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke finne noen god medisinsk eller kjemisk grunn for det, altså. Men farris inneholder jo mer salt enn vanlig vann, så hvis man drikker mye farris får man i seg en del salt. Men for det meste er jo det bare bra, spesielt om sommeren når man svetter en del.

 

Så vidt jeg vet har ikke salt så sterk sammenheng med ødemer, det er heller lite protein i blodet (pga nyresvikt eller leversvikt) eller høyt blodtrykk som gjør det.

 

Men jeg har aldri hørt om noe sånt, så muligheten er der jo likevel. Men jeg tror du trygt kan drikke Farris!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler sterkt på dette altså, når det er anbefalt kvalme gravide å drikke farris+eplemost.. Legen min sa jeg skulle drikke dette mot kvalme, og det står jo også andre steder som råd for gravide som sliter m kvalme.. Så da kan jeg ikke helt se at det samtidig skal være farlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farlig var nok å overdrive litt i headingen. Jeg tenker som så at alt med måte?? Det er kanskje mer aktuelt med begrensinger av dette senere i svangerskapet dersom man har forhøyet blodtrykk etc... Nei, tror jeg skal ta meg et glass til med god samvittighet, det er iallefall ingen kalorier i det :)

 

Takk for svar damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er i så fall bare hvis du har saltrestriksjon pga blodtrykk/nyreproblematikk. I så fall vil du få beskjed av legen, antar jeg.

Drikk i vei:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...