Axelina Skrevet 5. juni 2007 #1 Skrevet 5. juni 2007 Jobbar innom sjukvården och har jobbat innom forskning, på bægge arbetsplatserna var Latex engångshandskar FY FYYYY. På bægge platserna pratas det om hur starkt allergent Latex ær och hur lite det ska till senare nær man væl fått allergi før att man ska reagera på d. Sista platsen jag jobbade på var det en av personalen som hade utvecklat latex allergi och dærfør var det stenhårda bestæmmelser på att ingen fick komma in på avdelningen med latexhandskar. Varfør finns det då smokkar i latex att køpa? Latex ær væl latex? Barn har ju som regel smokken i munnen en stor del av dagen (o natten). Alla ær ju vældigt noga med att vaska nya klæder till babyen, inte anvænda parfymerade salvor osv osv pga av allargi. Varfør hør man då inget om smokkar i Latex? Eller ær jag helt på bærtur nu? Och nej, jag betraktar mej inte som en øverhysterisk mor, måste erkænna att jag inte alltid vaskar nya klæder osv. Men efter att man blivit itutad år efter år hur farligt latex ær på arbetsplatsen så børjar man ju fundera....
Gjest Skrevet 5. juni 2007 #2 Skrevet 5. juni 2007 jeg bruker bare silikon smokker.. nettopp fordi jeg har hørt at latex ikke er bra for barna..
Axelina Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. juni 2007 jepp, anvænder bara silikon smokkar hær också. Men reagerar bara øver att det faktiskt ær ca 50% av smokkarna som finns i butiken som ær av latex. De borde ju inte sæljas alls?
Trønderpia venter nr 3 Skrevet 5. juni 2007 #4 Skrevet 5. juni 2007 Vi bruker silikon for at han er arvelig utsatt for allergi og har eksem. Min søster fikk høre av legen at det var best. Så ja, det er kanskje merkelig at de er i salg. men det funker vel for noen...
Mage Mi Sa Jo Skrevet 5. juni 2007 #5 Skrevet 5. juni 2007 oi dette har jeg ikke hørt før, får vel gå over til silikon sutter vi og da.
jippii Skrevet 5. juni 2007 #6 Skrevet 5. juni 2007 Bruker man lateks-smokk, skal man vel bytte den ut når det har gått 6 uker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå