Gå til innhold

En svær LØS shcæferhund i hagen til naboen omtrent hver dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hadde du gjort? Jeg liker det ikke. Har også gitt beskjed om at jeg ikke synes det er greit. Sønnen min er litt redd hunder og jeg vil unødig finne hunden og gutten min sammen ute i hagen. Da vil lillegutt hyle og løpe, og hunden sannsynligvis hoppe på ham.

Hunden kan LETT komme seg opp i hagen vår. Null problem.

Hva hadde du gjort? Jeg aner ikke når tid det kan klikke for en tilsynelatende normal hund....

Skrevet

kunne godt vært hos oss for et år siden det :) vi slapp løs vår schæfer i vår hage og følte ikke akkurat at jeg trenge å spørre noen om lov for å gjøre det. Vår hund, vår hage, vårt valg. Regner med at folk ikke er så dumme å slipper løs hunder som ikke er til å stole på da! Hvorfor skulle hunden hoppe på sønnen din?? har hunden gjort sånt før? Og har det noe å si at det er en schæfer? vi har en C spaniel nå som vi absolutt ikke slipper løs fordi hun er ikke til å stole på, men mange tror at sånne søte små hunder er mye snillere enn store hunder. Men saken er at schæferen vår var den snilleste og mildeste hunden i verden, hun kunne ligge rolig å la 2-3 unger klatre på henne, bare lå der å slikket forsiktig på de. Ingen ting som sier at det komemr til å klikke for denne hunden heller, er jo svært sjeldent at det skjer! Hadde det vært noe galt ville man nok ha sett det! Hunder som bli mishandlet for eks.. Regner med at du hadde hatt mistanke om naboen mishandlet hunden..

Skrevet

En hund uansett slag, har INSTINKT! Og mange hopper ja..

Er dere gode venner med naboen? Gjøre barnet kjent med dyret og omvendt, går også an, men..jeg ville ytret min beskymring ovenfor de, så kanskje de setter opp et gjerde eller tar litt hensyn i henhold til at det er barn i området..

Skrevet

For det første;

1. Har ikke noe å si at det er en shcæfer, bare nevnte det.

2. Hvor gjelder båndtvangen? Er det LOV å ha den løpende løs i hagene her? (Den bæsjer i hagen vår også)

3. Hvis hunden kommer hit når lillegutt er ute, vet jeg med stor sikkerhet at han vil hyle og løpe (inn), hvor da det ikke er helt uforståelig at hunden vil "leke" og løpe etter.

Det jeg prøver å si er at jeg liker ikke å ha en løs hund, samme hva type, i hagen. Jeg vet aldri om den er her rundt hjørnet. Må hele tiden passe på.... Er det så vanskelig for en hundeeier å ha en løpestreng i hagen, så den få bevege seg litt friere enn i bånd? Bare det jeg mener.

Skrevet

Og en hund kan angripe, for det om den ikke er mishandlet Mami.. jeg har hatt et par av forskjellige slag hunder, og INGEN av de er blitt mishandlet psykisk eller fysisk, men de har kunne angripe og føle seg truet.. man skal ikke ta det for gitt at folk tenker at hunden er snill i alle situasjoner..

Skrevet

Mener og de har instinkt.... Hoppe, jage, jakte m.m.

Kan ikke si vi har et godt forhold til dem nei. Etter jeg ytret min bekymring, og sa jeg helst så at hunden ikke løp i hagen vår, og heller ikke bæsjet her, har de knapt snakket til oss. Så.... Hvis de velger å bli sure for DET, har ikke jeg noe behov for å være bestevenner med dem jeg....

Skrevet

Hvis den kommer over å bæsjer i hagen deres er saken en annen, men hvis hunden kun er i eierens hage ser jeg ikke problemet desverre :)

Som twig sier, hva med å gjøre gutten kjent med hunden? er det noen grunn til at han er redd hunder?

Skrevet

jamen da føler de seg jo truet! Hvis hunden har tendens til å føle seg truet uten grunn ville nok ikke eieren (hvis han/hun har noe oppe i hodet) sluppet den løs..

Skrevet

au.. da kan jeg forstå din beskymring enda mer.. :)

Skrevet

Vet faktisk ikke om det er noen spesiell grunn.... Jeg og pappaen er kjempeglad i hunder, så han har ikke dette fra noen av oss, hehe....

Ja, kjempeekkelt at den driter i hagen vår. Men er mye reddere for at den kommer opp her når lillegutt er ute. Aner ikke om vi kan stole på den. Skal uansett ikke stole blindt på noe dyr synes jeg....

Snakker ikke så mye med dem, så det å "presentere" gutt/hund, hund/gutt, kan bli litt wsånn vrient.... Hehe, de er litt rare.

Skrevet

Det er ikke lov å ha hunden løs så lenge den ikke er i sin egen hage, og for å holde den i sin hage må de jo ha ett skikkelig gjerde.

Desverre er det nok ikke mye du kan gjøre med dette, før hunden eventuellt skulle bite eller angripe. Det som er problemet her i landet er at det ikke finnes noen å ringe, kan jo prøve politiet men de gangene jeg har ringt de om en gal liten hund som biter ungene her i gaten har de bare avfeid meg. Det du evnt. kan gjøre er å advare dem med at om hunden kommer i din hage igjen tar du den med til falken. Da må de punge ut 650 kr for å få den igjen. MEN for all del ikke si på falken at du vet hvem sin hund det er for da vil de ikke ta imot den..

Jeg har gjentatte ganger fått beskjed om at jeg bare må finne meg i at en liten hissigpropp springer rundt i gaten her og faktisk biter ungene..

Sist den var her (i MIN hage) slapp jeg ut min hund som jaget den LANGT vekk!!!!

Skrevet

jeg synes ikke man skal slippe ut dyra hvis man ikke vet at de blir i hagen, synes heller ikke at de skal være alene ute.. Selvfølgelig kan en veldig veloppdratt hund også stikke av til tider, men hvis det er hver gang burde hunden ha bånd på seg. Hvis hunden min hadde bæsjet i noens hage hadde jeg også vært der på sekundet og plukket opp bæsjen og beklaget meg til hageeieren (det er vanlig folkskikk) Hvis du ikke har noe forhold til naboen forstår jeg at du kan være litt skeptisk til hunden, men antagelig er den snill og god å vil ikke skade lille gutten din. Et alternativ kan kanskje være å sette opp et gjerde?

Skrevet

Vet hvordan du har det der.. ;) vesla vår er snart 2 år og er livredd, ja veldig redd, for hunder, uansett høyde og str.. det er jo et lite problem, mtp at vi bor under min bror som har en stor rottweiler.. han er redd unger, men likevel kjempeglad i de. Så vi jobber med å få henne kjent med han og andre hunder, forsiktig :) men nå er vi i en annen situasjon sånn sett, enn det dere er..

Man skal ALDRI stole blindt på hunder..

Hvordan er det med inngjerding av deres hage?

Skrevet

Så jeg må rett og slett bare anskaffe meg en grand d eller ridgeback som kan jage den til pokker i voll, om den kommer over hit? Hehe.... =)

Skrevet

Mami, det er veldig mange tankeløse hundeeiere her i landet :)

Skrevet

jepp:P eller låne min:p hehe..

Har en hissig sak... Men verdens snilleste mot mennesker=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...