Gå til innhold

Har gutten min veskemangel?

Anbefalte innlegg

Gutten min er ti måneder, og vi ammer fortsatt til hvert måltid (pluss et par ganger på natta) dvs. ca 6-7 amminger i døgnet. I det siste har jeg begynt å reagere på at bleiene hans ikke blir skikkelig våte etter natta. Han HAR seks våte bleier i døgnet, men ikke veldig våte, noen av dem er nesten tørre. Problemet vårt er at han vil drikke så lite vann av kopp. Jeg prøver å tilby han vann til hvert måltid, men han drikker så og si ingenting--får det kanskje ikke til ennå. Jeg har liksom tenkt at han fikk nok drikke fra brystet ennå, men nå i sommervarmen blir jeg litt nervøs. Hva betyr egentlig seks våte bleier i døgnet? Veldig våte, eller litt våte?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9508409-har-gutten-min-veskemangel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 våte beleier er ok - selv om de ikke er klissvåte.

Så leneg du ammer regulerer han nok dette fint selv - trenger han mer etterspør han nok puppen mer når det blir varmt og han svetter mye.

Vann får dere bare øve på så lenge - la han leke med flaska/tutekoppen så blir han nok interresert. Noen liker å drikke av slike Imsdalsflasker ol.

Blir gutten dehydrert vil det bli mindre en tre-fire bleier - og han vil få stående hudfolder på magen om du klyper i huden- øynene vil bli innsunkne og allmenntilstand nedsatt. (evt og treg avføring)

Er gutten fornøyd og har over tre-fire tissebleier i døgnet og avføringen er fin får han nok væske.

TAkk, Blomman! Beroligende å høre.

I dag er det forresten flere våte bleier. Vi ammer mer i varmen, og gutten spiser litt mindre grøt og middagsmat enn før. Tenker at det er ok, selv om jeg tenker å trappe ned på ammingen i løpet av sommeren, når lillegutt er flinkere med vannkoppen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...