LL79 Skrevet 5. juni 2007 #1 Skrevet 5. juni 2007 Hvilke erfaringer gjorde dere med det? Vi skal reise på lørdagen og jeg er usikker på om jeg burde ha det med eller ikke. Spurte på babybutikk i går, og hun anbefalte å ikke ha det med. Hva skal jeg ellers legge i sportsdelen i vogna til knøtten min. Han er 5 mnd. Takk for svar:)
snartmammapåny Skrevet 5. juni 2007 #2 Skrevet 5. juni 2007 Ville hatt han på et mykt håndkle. Ull puster, så er mulig du kan bruke lammeskinnet, men har ikke noe erfaring med det desverre.
Blomman Skrevet 5. juni 2007 #3 Skrevet 5. juni 2007 Prøv deg frem i disse dagen før du drar om du er så heldig å ha sommervarmen slik som her på Østlandet. Noen funker lammeskinnet bra for, andre ikke. Vi driver å tester ut nå- å foreløbig ser det ut som lmmeskinn i sportsvogna funker bra ;-)
Storebror & Lillesøster Skrevet 5. juni 2007 #4 Skrevet 5. juni 2007 Her funker ikke lammeskinnet bra må allerede ta det ut av senga for sommeren han er gjennomvåt etter han har sovet,så det blir for varmt,han er 4 1/2 mnd,når vi skal til tyrkia i september skal jeg bare ha med et par helsetepper som han kan bruke i vogna,lykke til og god tur!!!
Brobo Skrevet 5. juni 2007 #5 Skrevet 5. juni 2007 Siden fødselen har vi vært i Brasil, i tropene, og her er det konstant 25-30 grader. Vi bruker en kort body/bomullsplagg, og legger henne rett i vogna, evt. med et tynt laken under. Hun er varm på ryggen etter dette, men ikke gjennomsvett. Pappa derimot.. :->
LL79 Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 5. juni 2007 Takker for svar. Er enda usikker da. Brukte det for en tid tilbake da det var ganske varmt (20 grader), og da gikk det veldig bra å bruke det. Da lå han på det i bare body. Ingenting over. Tror han syns dette var deilig:) L
Yara Skrevet 5. juni 2007 #7 Skrevet 5. juni 2007 Vi brukte det i syden, og det var helt topp! Sjekk barnet ditt ofte, så finner du fort ut om det funker for dete. god tur!
mocca & cookie Skrevet 5. juni 2007 #8 Skrevet 5. juni 2007 vi var i syden da knøttet var 5 mnd, og hadde med skinnet! jeg syntes det fungerte helt topp! det er jo en smakssak,men det er jo bevist gang på gang at ull er best i både varmen og kulde. I varmen puster ullet godt, slik at det ikke blir klamt! knøttet lå på stranda i vogna under parasollen, kun body og på skinnet. ikke klam engang:) det var nå min erfaring. I tillegg hadde vi skinnet på gulvet i flyet som knøttet sov hele turen på, det var jo bare helt knall.. (men da satt vi fremst da..) det er et kjempetips, bestill sete helt fremst hvis det er ledig.. der kan de legges ned for å leke, sove! vi betalte noen ekstra hundrelapper for det, men jaggu var det verdt det, da kan knøttet få kose seg litt, ikke bare "tvangsitting" på fang:)
LL79 Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 5. juni 2007 Det var en kjempe god ide. Det skal jeg jammen prøve å få til ja. Takk for tips. L
mammmamia ** Skrevet 5. juni 2007 #10 Skrevet 5. juni 2007 Jeg ville absolutt hatt med skinnet, så lenge det er av god kvalitet er det varmeregulerende og det absolutt beste for små babyer å sove på - helt naturlig :-) Lillesnuppa har ligget på lammeskinn siden dag 1 og har aldri vært svett eller klam, korthåret skinn da, fra Kaiser, og dette gjelder både i Norge, syden og ellers :-) Ta det med, så kjenner han igjen lukta også, føles trygt..!
mocca & cookie Skrevet 5. juni 2007 #11 Skrevet 5. juni 2007 ellers gikk vi på en "smell" da vi skulle reise hjem, vi fikk IKKE utlevert plast til å pakke inn vogna da vi skulle reise hjem. Så du må ta vare på den du får når du reiser ned! (følte oss rimelig betuttet da vi skjønte dette, måtte sende en helt ny vogn uten noen som helst innpakning hjem til Norge) . Det gikk bra med vår vogn, men det tror jeg er unntaket. ( dette skal det visst bli opplyst om til reisende med barnevogn, og det kan jo være dere har fått beskjed om det) Men hvis ikke, ta vare på plasten:) god tur!
LL79 Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #12 Skrevet 5. juni 2007 Takk for tips ja. Flere erfaringen med baby i syden?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå