Gå til innhold

Førskolelærere som assistenter i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er utdannet førskolelærer, og her jeg bor er det så dårlig med jobb og få som det. Nå er det utlyst assistent stillinger som jeg tenkte å søke på. Men så sa noen at de ikke ansatte førskolelærere i assistentstillinger fordi de hadde krav på høyere lønn. Stemmer dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det stemmer at du ikke kan bli lønnet som førskolelærer siden det er en assistentstilling, desverre for du har jo flott kunnskap og kompetanse og vil sikkert gjøre en god jobb. Alternativet er å søke og få lønn og arbeidsoppgaver som assistent men i tillegg masse praksis som kan være nyttig senere.

Skrevet

Jeg skjønner jo at jeg ikke kan bli lønnet som førskolelærer. Jeg trodde jeg fikk assistentlønn jeg. Men som sagt så sa noen at de helst ikke ansatte førskolelærere i assistentstillinger fordi de hadde krav på høyere lønn enn assistentlønn. Det var dette jeg lurte på, om det er slik at de ikke ansetter førskolelærere i assistentstillinger. Jeg vil gjerne ha den praksisen og erfaringen jeg, og har ikke noe i mot å gå med assistentlønn.

Skrevet

Er selv førskolelærer og da jeg var nyutdannet bodde jeg i en by som det var veldig vanskelig å få jobb, jobbet som assisten i en barnehage i en liten periode.Men nå har jeg flyttet på meg og her på østlandet kan man velge å vrake i jobb

Skrevet

jeg har fått et helt annet inntrykk,jeg. her føles det som om de gjerne vil ha førskolelærere i assistentstillinger for da betaler de assistentlønn men får kunnskapen til en førskolelærer.

Skrevet

Ja det er jo egentlig en logisk tanke mamman til Alexander. Trodde nemlig også at det var et fortrinn å ha førsk.l.utd når man søkte jobb som assistent. Det var vel på Østlandet jeg skulle vært da Niva...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...