Gå til innhold

Mensvondt i magen??


Pikenurk nr 2ღFødt 17.juli:)

Anbefalte innlegg

Har noen av dere mensvondt i magen og en følelse av press og oppblåsthet nederst i magen?? Er 6+2 på vei...

 

Er det farlig?? Hvordan type magesmerter er det ved SA?

 

Bekymret nybegynner:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som vanlig gravid-følelse. Men hvis du mener at du har veldig vondt, ville jeg ringt legen.

 

Men mensfølelse og ballongfølelse er jo ellers helt naturlig når du er 6 uker.

 

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt mensvond i magen i snart en uke med noen realle stikk innimellom. Er 6+ 0 i dag. Legen sa mensmurring var ofte det første tegnet på graviditet, så slapp av. Har ikke hatt noen SA, så det kan jeg ikke svare på...dvs jeg hadde kanskje en rett over IKM, med friskt rødt blod i 4 dager. Hadde prolapsliknende smerter i ryggen og skikkelig mageverk før det begynte å blø. Kan tro jeg ble sjokka da jeg fant ut at jeg fremdeles er gravid. Enn så lenge, er livredd etter å ha lest alle innleggene om SA og MA på 1. trimester.

 

Lykke til i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt med "mensmage" når man er gravid. Det er livmora som strekker seg og vokser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også masse mensenvondt! Har hatt mensmurringer siden ca festing, en uke før IKM.. har fremdeles stikninger og mensensmerter, men dette er nok, som skrevet over, bare livmora som jobber =) Jeg hadde det ikke slik med førstemann, så jeg har også gått og vært bekymret, men har forstått at det ikke er noe farlig =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann!

Jeg har også slike smerter, har hatt det spesielt den siste uka (er 7+6 i dag)

Når jeg hadde SA så blødde jeg for det første, og dessuten var smertene 10 ganger sterkere. Men allikevel er det ikke helt lett å puste rolig, siden smertene ligner litt. Men jeg tror dette er normalt!

Men altså, nå er det bare slik at det er et lite ubehag, at jeg kjenner at det murrer litt, egentlig føles det veldig ut som at jeg holder på å få mensen, men det er ikke skikkelig vondt.

Når jeg hadde SA hadde jeg så vondt at jeg bare måtte ligge, orket ikke å sitte eller gå, ville bare bli en ball og forsvinne i et hull i jorda. Det er ikke slik nå!

 

Litt godt å lese at andre også går og murrer i magen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...