Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden jeg hadde en SA i desember fikk jeg ikke ordentlig syklus igjen før jeg ble gravid. Siste mens hadde jeg 24.februar, men mine magefølelser (fra mensmurringer, utflod osv) sa meg at jeg hadde en veldig forsinka eggløsning og ble befruktet rundt 12.april, med termin 5.januar. Jeg var hos legen i dag, og sa at jeg testet positivt 20.april, bare 8 dager etter antatt befruktning (6 dager før IKM). Dette trodde hun ikke på. Hun hadde ultralyd på kontoret sitt, så hun tok en utvendig ultralyd som antydet at jeg var 11+4 i dag, og ikke 9+5 som jeg trodde (var veldig artig å se det lille knøttet der inni :). Hun kjente også på størrelsen på livmoren og anslo 11 - 12 uker, så 11 uker ble skrevet i mine papirer. Dvs termin 28.desember. Nå vet jeg ikke om jeg skal tro på legen min eller mine egne intuisjoner. Vil så gjerne være 11-12 uker på vei, men tør ikke håpe helt. Blir så kjipt å evt få satt tilbake termin på ultralyden jeg skal på i slutten av juli. Min mor fikk også alltid beskjed om at hun var lenger på vei enn det mensen tilsa, men det var pga stor livmor. Det kan jo være at jeg også har stor livmor i utgangspunktet.

Noen som vet om det er umulig å teste positivt på graviditetstest 6 dager før IKM? Testen var svakt positiv på ettermiddagsurin. Viss det er umulig, så kan jeg tro på legen min :)

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...