Anonym bruker Skrevet 5. juni 2007 #1 Skrevet 5. juni 2007 er jammen dårlige foreldre som kun tenker på at det som er rimelig kan være like bra som det som gjerne koster litt. Hadde dere bare vært like engasjerte i vogner som den bilsetedebatten så hadde jeg ikke sagt noe faktisk!
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2007 #2 Skrevet 5. juni 2007 Dette må være en vits!! Dersom ikke stakkars deg som ikke har viktigere ting å bedrive formiddagen med! Feig er du også, som ikke tørr stå fram med synspunktene dine!!!
ennaH Skrevet 5. juni 2007 #3 Skrevet 5. juni 2007 Jeg nekter å gå med på at det finnes noen automatikk i at billig(er)e vogner er av dårligere kvalitet enn dyre(re) vogner. Den påstanden må du nok dokumentere, dersom dette skal kunne bli noen fruktbar diskusjon.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2007 #4 Skrevet 5. juni 2007 Akkurat ja din idiot! Så jeg skal kjøpe meg en bugaboo til 10.000, som hjulene faller av på, istedet for å kjøpe en solid simo??? Pris og kvalitet henger ikke alltid sammen vettu HI;)
kleika Skrevet 5. juni 2007 #5 Skrevet 5. juni 2007 hej jeg har kjøpt en vogn til 10000 denne gangfordi den er lettere for meg at håndtere men med nr 1 havde jeg ikke mange penge kjøpte en gammel simo for 100 kr og babyen lå lige så godt iden vogn som i den nye jeg har faktisk skal jeg kjøpe en gammel vogn igen og ha stående på verandaen med stor bag så han kan sove ude.selvfølgelig er der nogen billig vogne der ikke er gode men det er for det meste et spørgsmål om hvor let den er for deg og ikke hvordan den er for babyen og så selvfølgelig hvor holdbar den er,men de fleste vogne bruges ikke så længe. jeg har jobbet med dette og de fleste babyting idag er et spørgsmål om hvor lettvint vi som foreldre vil ha det,det eneste jeg vil anbefale er at man kjøper en vogn med hardbag.ellers er der et spørgsmål om hvad man ønsker vognen til,sikkerheden og komforten for babyen er næsten den samme
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2007 #6 Skrevet 6. juni 2007 Nå regnes vel ikke Simo-vognene som spesielt billige, er vel heller bugaboo'en som er litt i overkant dyr. Når det er sagt tror jeg absolutt pris og kvalitet henger sammen, opptil et visst prisnivå (5-6000 kr). Over dette tror jeg ikke du får så mye mer kvalitet for pengene (men tydeligvis kult design:) )Og det finnes selvfølgelig unntak. Jeg har jobbet i barnevognsbutikk og tro du meg, de billigste kombivognene (de til 2-3000) var forferdelig dårlige. Dårlige, tungvindte patenter, og ikke noe gode å trille. De som kjøpte disse vognene hadde kun ett kriterium og det var pris.
Mayla;) Skrevet 7. juni 2007 #8 Skrevet 7. juni 2007 Signerer den til siste anonym her! Har selv brukt 7000,- på vogn, og føler at jeg har fått mye mer igjen for det enn om jeg skulle ha brukt 3000,-.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2007 #9 Skrevet 7. juni 2007 har ikke erfaring selv,men har ei veninde...hun tenker KUN pris..Hun kjøpte brukt basson baby vogn..Å den er RÆVA...For å si det mildt! Mens jeg har simo...Forsjellen er mega stor! Simoen er så mue bedre å trille,ungen har det bedre,sikkerheten er bedre! Bedre å legge i noen 1000 lapper mere for en orntli vogn!
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2007 #10 Skrevet 7. juni 2007 Vi har kjøpt en brukt teutonia (altså billig) Er vi da dårlige foreldre?
morsara Skrevet 7. juni 2007 #11 Skrevet 7. juni 2007 Vi har köpt en brukt brio vagn billigt men anser inte att vi är dåliga föräldrar för det. Blir lite provoserad av HI. En billig vagn behöver inte vara dålig, vi gjorde rimlig mycket förundersökning innan det blev just den vagnen. Omterent lika mycket som innan vi köpte bilstol.
kajak&Daniel Skrevet 7. juni 2007 #13 Skrevet 7. juni 2007 Det er jo noe helt annet med en vogn enn med et bilsete... Det er vel ikke så mye farlig som kan skje med en vogn? Jeg kjøpte meg en brukt vogn. En gammel simo kombivogn. Den var ikke verdens fineste, og heller ikke den letteste å trille, men den har funket bra og lillegutt har hatt det helt fint i den... Nå er lillegutt 7 mnd og jeg har nå kjøpt meg en brukt TFK(nesten ny da) og brukt en del penger på det.. Selve sportsdelen i den er nok kanskje bedre for lillegutt, men bagen vil jeg tro er ganske det samme. De gamle simovognene har iallfall en stor og fin bag.. Så jeg vil ikke si at jeg er dårlig forelder pga jeg kjøpte en gammel vogn.. Det at fargene var litt falmet på kalesjen brydde da vel ikke lillegutt seg om!
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2007 #14 Skrevet 7. juni 2007 ville anbefale dere som ikke kan skjønne hva som kan gå galt med hvilken som helst vogn å sjekke ut testene som er foretatt. der kan faktisk mye gå galt viser det seg, og ikke alltid er pris en av de tingene som bestemmer hvordan produktet er. dersom ikke bag delen er festet med ordentlige fester fra forhandlerens side kan jo baggen løsne og falle av ved av og påstinging av feks tog, buss og trikk eller lignende. Hva med bremsene, hva vil skje hvis bremsene plutselig svikter når vognen står under transport, el ved parkering hvor som helst. uansett om vognen er ny, brukt, billig eller dyr, prøv å finn ut mest mulig om den via tester, venner, noen du ser på gata med samme vogn. for går du i butikken og spør der så får du ikke alltid det svaret du burde. Ikke alle mener det er uærlig å tie om ting. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå