Gå til innhold

Ang. melkeprodukter...!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor skal vi ikke gi det ????

Snuppa mi er litt over 4 mnd... ikke det at jeg har lyst til å gi det altså...

Bare svigers, som mener at hun skal få yoghurt, med 1 ts sukker oppi...

Og jeg sier at jeg ikke vil at hun skal få sånt,,, hun blir litt små sur, og sier at det er bare sunt, med melkeprodukter...

Er det sant? eller er det dumt å gi det..

Hvis ja, dumt.. si meg synspunkter, så kan jeg svare henne med fakta...

å blir så sur hu atte..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tenkt alle barna som får morsmelkerstatning da!! inkludert min jente, har ikke tatt skade av det hun... jeg ble også oppfostret på mme, er ikke noe allergisk i dag, jeg... Grunnen til at noen anbefaler å unngå melkeprodukter første tiden, er fordi der er en risiko for at barna kan utvikle allergi mot det senere... men det er veeldig få det skjer med...!! så ikke vær redd for å gi, men vær obs på om hun ikke tåler det da! =)

Skrevet

se det litt ann egentlig, Samboer fikk h-melk fra han var 3 månder, han har i dag kumelk allergi... Så tulla mi får verken yogurt eller vanlig melk fra hun er over et år..

Skrevet

mme - blir noe annet! - kumelken i den er hydrolisert- behandlet slik at babyens umodne tarmsystem skal tåle det bedre. Slik er det med all kumelk i barnemat.

Kumelk som drikke skal ikke gis før 12 mnd. Yoghurt kan gis fra 10 mnd.

For tidlig introduksjon av melkeprodukter kan gi allergi og tarmblødninger. Senere kan dette og føre til tarmsykdommer (og det er jo mange voksne som plages med dette - og det var dessverre mange som fikk kumelk tidlig før da det ikke fantes mme - eller mme var dårlig utviklet)

Skrevet

okey, men mente ikke mme da, jeg gir det jeg også...

Men vanlgi yoghurt fra butikken..

Skrevet

barn under 12mnd skal ikke ha kumelk-produkter, så enkelt er det. Det finnes jo alt mulig annet de kan få å spise. skjønner ikke hvorfor man på død og liv skal gi dem noe annet da. Det er ikke akkurat slik at de har et behov for yoghurt eller andre melkeprodukter.

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Svigemora di har nok ikke fått med seg alt som har skjedd de siste 20-30 åra på babymatfronten,- det som vi tar for gitt var ikke sånn for en del år tilbake.

Så du kan jo si at det har blitt gjort framskritt på dette området, og at ny forskning viser at melkeprodukter ikke egner seg for babyer.

Skrevet

...og det er masse sukker i vanlig yoghurt - ikke tilsett noe ekstra ihvertfall!

Skrevet

Hei.Du må ikke finne på og gi hun det! Fordøyelsesytemet dems klarer ikke og fordøye det,de klarer ikke og bryte det ned.Drit i hva svigermor sier,gjør hva du vil,det er dattera di....!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...