Anonym bruker Skrevet 5. juni 2007 #1 Skrevet 5. juni 2007 Jeg har lagt ut bilder av ungene mine på facebook, og vet jo om at de da blir facebooks "eie". (Men regner jo ikke akkurat med at det er noen sannsynlighet for at facebook vil bruke de) Men liker ikke det at de ikke kan kopibeskyttes slik at ikke alle andre kan høyreklikke og lagre bildene... Det er ikke bilder som forsåvidt "gjør" noe at andre ser, de er ikke nakne på noen bilder, er alltid fullt kledd, heller ikke bar overkropp, og det eneste de "gjør" på bildene er å smile og se søte ut. (Ettersom jeg alltid er litt forsiktig med hva jeg legger ut) Men jeg var ikke klar over at de ikke var kopibeskyttet for andre. Ville dere fjernet bildene? Tenkte/tenker dere over dette i forhold til deres konto? Jeg er jo ikke redd for at andre skal se bildene, hadde gladelig vist de til alle som hadde spurt meg, men liker samtidig å vite at andre ikke kan lagre dem og bruke dem andre plasser...
-maria- Skrevet 5. juni 2007 #2 Skrevet 5. juni 2007 Jeg legger ikke ut bilder av barna verken på facebook eller andre steder. Bedre føre var...
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 5. juni 2007 #3 Skrevet 5. juni 2007 Er kjempe enig med hun over her. Aldri om jeg legger ut bilder av mine kjæreste på nett... Tragisk...
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2007 #4 Skrevet 6. juni 2007 Jeg legger ikke ut bilder av barnet på nett noen steder. Dessverre er det ikke alle i familien som skjønner/respekterer dette. Min søster har lagt ut flere bilder av henne, og en annen venn har gjort det samme. Uten å spørre meg eller faren om det er greit...(og det er det dessverre ikke). Har bedt de ikke legge ut flere bilder nå. Syns barna skal få velge hvor mye info/bilder som ligger av dem på nett når de er VOKSNE og kan bestemmme selv. Alle som vil se barnet mitt, får se henne på bilder vi forledrene har kontroll over eller vi ses når vi møtes. Ikke behov for å legge ut bilder på div. nettsider av henne.
Vona Skrevet 6. juni 2007 #5 Skrevet 6. juni 2007 Jeg har lagt ut noen bilder av mine barn. Jeg er ikke medlem av noe nettverk, så det er bare mine venner som får sett dem. (og jeg stoler på at de ikke misbruker bildene) (Jeg legger forøvrig ikke ut bilder av andre uten å spørre, men det blir jo en annen prinsippsak.)
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2007 #6 Skrevet 6. juni 2007 Når du har lagt ut bildet på facebook, og vil nå fjerne det. Så har en slag maskin alikevel lagret det. Så selv om du har tatt bort bildet, så fins det fremdeles et sted. Leste det på vg for ikke så lenge siden.
mammmamia ** Skrevet 7. juni 2007 #7 Skrevet 7. juni 2007 Jepp, bildene er lagret i Facebook sin database, men det du kan gjøre er å bytte ut bildet med et annet et, da er det nye som blir lagret, og det gamle havner ikke i databasen :-) Så legg inn bilder av en solnedgang eller noe sånn i stedet, hehe..!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå