Gå til innhold

Dere som vet noe om Grete Roede


nubse

Anbefalte innlegg

Har forstått at man kan spise ubegrenset med grønnsaker og salat, men kan jeg bruke dressing jkeg lager selv av olivenolje og krydder? Da hadde det smakt litt EKSTRA godt!

 

Og så lurer jeg på hvordan dere gjør det med middagen. Syns frokost, lunch og kvelds er lett, men med to barn og en sulten mann som krever saus og poteter hver dag blir det litt stress å telle kalorier. Gidder jo ikke lage to middager heller, en egen til meg, da gir jeg fort opp. Og så vil jeg jo bli like mett som etter de gode lunchene mine, klarer ikke sultfølelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I GR er gramvekta din beste venn. Hele systemet bygger på at du skal ha en viss mengde kalorier. Kjøp deg en digital kjøkkenvekt, det er kjekt både til veiing av mat og til baking og matlaging generelt.

 

Du kan godt ha dressing av olje på salaten, men da må du regne med kaloriene i den. Poteter har 100 cal pr 100 gram. Lag saus fra pose så blir det enkelt å regne ut. Bruk vektklubben.no for logging av hva du spiser. Og logg alt. Unntatt grønsaker. Et smartere tips til dressing er å lage den av naturellyoghurt og feks dipmix.

 

Selv spiser jeg alt hva de andre spiser. Men er det pølser til middag velger jeg kalkunpølser i stedet for vanlig grillpølse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...