Gå til innhold

13 barn i familiebarnehage pr dag, 2 ansatte på jobb

Anbefalte innlegg

i bhg vi bruker, er det 2 ansatte på jobb (assistenter, aldri førskolelærer tilstede... vedkommende er eier og styrer av bhg, men har full jobb et annet sted.). enkelte dager er de 13 barn: 7 barn under 3 år, 6 over.

er det ikke da litt få med 2 ansatte på jobb? jeg skjønner ingenting... prøvd å ta det opp, men ingenting skjer...

dere som vet, kan dere gi meg et godt svar?

i tillegg: før halv 9 og etter 16 er det èn på jobb. de færreste blir hentet før 16, så det er å krysse fingra å håpe det ikke skjer noe...

Fortsetter under...

Ojsann! Dette er vel ikke lovlig? Her ville jeg ikke hatt mitt barn. Hva skjer hvis en assistent er syk da??

Altså, 7 barn under 3 dvs. de teller for to barn = 14 barn

Og så legger vi til de barna som var over 3 + 6 barn

Det blir 20 barn det.

Det skal være en voksen per 6 barn og med så mange barn skal det vel også være en pedagogisk leder tilstede - og ikke i full stilling et annet sted.

Ta kontakt med barnehagekontoret der du bor og fortell om dette - vet ikke om de kan gjøre noe siden dette åpenbart er en privat barnehage, men her bør og må du ta saken videre. Det vil høyst sannsynlig føre til at styreren blir sur, men var jeg deg ville jeg heller skaffet meg en dyktig og pålitelig dagmamma enn dette her.

Lykke til!

Det mangler en voksen ja! 6 barn pr voksen over 3 år, og 3(4 i fam.bhg) pr voksen under 3 år.

Før halv ni og etter 16 er det bare en voksen pr avdeling i vår bhg også, så det tror jeg er vanlig. Var sånn år jeg jobbet i bhg for noen år siden også.

de har alltid ordnet til om en assisten er syk. da ringer de bare en annen hjemmeværende mor eller far. det er ikke den største bekymringen...

vi hørte så kjekt at ped leder skulle være tilstede opptil 3 dager i uken (før vi begynte). det eneste vi har sett til han, er de gangene han ikke har reist på jobb på morran, når vi kommer, eller på ettermiddagen, når han kommer hjem. ikke innom å ordner opplegg eller noe...

saken er nå sånn: jeg har ikke snakket med ped leder/eier om dette (jeg har ikke turt... kjenner de godt fra før, har jobbet der for noen år siden selv, og mener det var bedre der da, mye bedre opplegg osv osv...) MEN, jeg har vært i kontakt med barnehagekontoret i kommunen, snakket med sjefen der, fortalt hvordan det er osv osv. det hun sa når det gjelder ansatte på jobb tidlig og seint på dagen, er at i familiebarnehager så er det/skal vært andre familiemedlemmer tilstede i huset, som kan ropes på om det skulle skje noe.

også sa hun at det er en grense på antall barn pr dag, og at det er 10 barn. da jeg sa det er 13 en dag og 12 en annen (de tre siste dagene vet jeg ikke, da vi bare går to dager HELDIGVIS), ble hun interessert. noterte, og skulle undersøke nærmere. hun skulle også ta en snakk med eier, og spurte om det var greit hun sa jeg hadde vært i kontakt med henne. da sa jeg ja, for det er helt greit for min del... og da må jeg bare vært så ærlig at jeg sier jeg ikke har turt... også får han bli så sur han bare vil, for om 2-3 uker er vi ferdige der. ny barnehage fra høsten, og det gleder jeg meg som en unge til... det skal jeg love.

jeg har skrevet innlegg før her jeg, om denne bhg, så jeg orker ikke komme med hela historien en gang til...

men for å si det sånn, så kan ikke jeg fatte at denne bhg får drive. helt merkelig... ikke barnevennlig og barnehagetilpasset i det hele tatt.

og jeg trodde virkelig at brostein rundt sandkassa var strengt forbudt? og kanten til sandkassa er ca 40-45 cm høy. og i dag så jeg et stativ de ikke bruker, men det står inni en krok på "terassen", med brostein, så om en liten tass skulle klatre opp dit å skli ned, da sklir han godt ut på brosteinen... høres ikke fryktelig godt ut...

nei, takk og pris for TRYGGE BARNEHAGER snart!

I vår familiebarnehage er det max 10 barn på 2 voksene, og da må flertallet være over 3 år. Vi er aldri alene med flere enn 5 barn, dvs. at den av oss som starter først om morgenen går hjem da det er igjen 5 barn.

Dette er lovpålagt fra kommunen, dessusten hadde jeg aldri turt og være alene med 10 barn.

Vi har også kontroller på ute/inne miljø, så det skal være trygt for barna i barnehagen.

Førskolelæreren tilrettelegger det pedagogiske opplegget.

Annonse

Jeg er sikker på at i denne familiebarnehagen er det offisielt 4 barn under 3 år og 6 over. Det vil være disse bhg er registrert med og mottar statlig og kommunal støtte for, og er bemannet for.

At du har sett tre ekstra småbarn skyldes nok at barn som er tatt opp fra august (det blir jo ledige plasser bl.a. etter ditt barn da) har fått lov til å komme "på besøk", eller begynne uoffisielt nå før sommeren.

Dette er selvsagt ikke lov, jeg ville bare forsvare systemet, og kommunen, som helt sikkert ikke har visst om at det er ekstra barn der.

Disse tre "ekstra" barna du nevner, har gått der siden i høst, på lik linje med resten. Jeg har sett på hjemmesiden dems, at disse barna er utelatt på antall barn der. Bevisst. Kommunen har ikke visst om dette, ikke før jeg informerte om saken. Det var interessant sa hun...

Så på tirsdager er de 3 for mange barn, dvs 6, ettersom alle 3 er under 3 år...

Ja, og som jeg skrev tildligere, så har jeg meldt i fra til den instansen jeg har mulighet til, og mer enn det får jeg ikke gjort... spennende å se hva som blir gjort... eller, om det blir gjort noe i det hele tatt...

• 2 uker senere...

Familiebhger har max 10 barn pr dag, hvis ikke de har fått en disp. av et eller annet slag.

Bemanning: En voksen pr 5b over 3 år, eller 4b under 3år. NB! Barna regnes som 3 år det året de fyller, uavhengig om det er i januar eller desember, så "Ola" som blir 3 år 31. desember 2007 blir regna som 3 åring fra 1. jan 2007.

Høres horibelt ut med alle de barna på så få voksne! Flott at du har meldt i fra!

Lykke til i ny bhg!

HUFF da dette hørtes ikke ut som noen kjekk familiebhg. Vi har gutten vår i en komm fam.bhg og der har de maks 4 barn på en assistent. Ped ledern har alltid vært innom minimum en gang i uka og de i gruppa er på basen en gang hver 14 dag, for å møte andre barn osv... Dette synes jeg du må ta opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...