Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en 22 år gammel jente som fikk beskjed i januar at jeg har pcos på bakgrunn av uregemessig mens og innvendig ultralyd. Er ikke ferdig med utdannelsen min før jeg er 27. Er alt håp ute for meg å begynne å prøve da?? Er jeg alt for gammel. Syns alle her inne er i begynnelsen av 20 årene, og likevel virker det som det er vanskelig å bli gravid. Syns dette er svært vanskelig. Vil ikke droppe utdannelsen min, men forferdelig å tenke på at jeg kanskje ikke kan bli gravid hvis jeg venter for lenge. Vet ikke veldig mye om denne sykdommen, så fint med litt erfaringer/info.

Lurer også på hva som egentlig er problemet når man har pcos i forhold til å bli gravid. Gynekologen min sa at når jeg først har eggløsning har jeg like god sjanse som alle andre til å bli gravid. Men da skjønner jeg ikke alle de som ikke blir gravide når de går på pergo. Den setter jo igang eggløsningen, gjør den ikke?

klem fra forvirret og fortvilet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For all del fortsett med utdannelsen din og ikke være bekymret! Jeg fikk diagnosen da jeg var 26 år gammel. Jeg begynte å prøve å få barn da jeg var 29 år gammel. Jeg antok at det skulle ta lang tid, men ønsket å prøve uten hjelp først. Men det var klaff ved første forsøk, og all de årene bekymringer var grunnløse! Jeg tror jeg leste for mye her på BIM og andre websider. Husk at de fleste med PCOS blir gravide uten hjelp, det er tross alt 10% av alle kvinner som har det! De som får sliter eller får hjelp er ofte de som du treffer her inne. De som kommer her er ikke alltid representative for alle kvinner med PCOS. Jeg kjenner flere kvinner som har blitt gravide uten hjelp, som ikke engang vet hva PCOS er, men som jeg hører utfra symptomene at de har det (uregelmessig mens, kviser, uønsket hårvekst osv.) Det finnes mange som ikke engang vet det fordi de ikke får problemer med å få barn. Og, hvis du skulle være en av dem som sliter med å bli gravide pga PCOS, så er det mange som lykkes med horombehandling. Kvinner med PCOS har ofte god effekt av slik behandling. Ikke for å være støtende for de kvinnene herinne som sliter, det finnes mange PCOSere som ikke har store problemer med å bli gravide! Så, ikke fortvil, ta utdannelsen din, og begyn å prøve når du er klar! Lykke til! Fra en PCOSer i sjette måned, 29 år gammel :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...