Anonym bruker Skrevet 5. juni 2007 #1 Skrevet 5. juni 2007 Føler for å skrive her istedet for å prate med lege, for jeg synes det er så vanskelig å sette ord på det. når jeg vasker sønnen min nedentil om morgenen så reagerer han på det om dere skjønner? Jeg gjør ikke noe spesielt, bare vasker han med klut. Burde jeg gjøre det annerledes eller er det vanlig? Men hvertfall, noen ganger så (særlig no i det siste) så virker det som om han plages av det. Begynner å gråte og si au eller nei. Jeg får såååå vondt inni meg!! Og jeg er redd det er noe galt med han! ( Altså jeg vasker ikke selve tissen, men området rundt og magen. Nei, dette var ikke noe hyggelig å skrive om, men jeg veit ikke hva jeg ska gjøre. Jeg må jo vaske han, for det lukter litt stramt etter natt-bleia. Han blir 2 år om et par måneder.
Nurse80 Skrevet 5. juni 2007 #2 Skrevet 5. juni 2007 Dette er helt vanlig! Men dersom han har vondt, så se om det ser rødt ut o.l. Men det er vel helst det at han kjenner noe som han ikke klarer å sette ord på.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2007 #3 Skrevet 5. juni 2007 tusen takk for svar, godt å høre at det er vanlig! Nå blei jeg letta:o) Skal se på den når jeg får anledning, men han vil ikke at jeg skal ta på den. Normalt det også? En lege vi var hos for vel et år siden sa at han har trang forhud, men han sa også at det var vanlig og at det nok vil gå seg til.. Jeg håper det.
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 5. juni 2007 #4 Skrevet 5. juni 2007 Kan det være pga trang forhud det gjør vondt når den for reisning?
♥Stjernøye♥lille stjerne♥ Skrevet 5. juni 2007 #5 Skrevet 5. juni 2007 min reagerer også når jeg vasker ham, men han flirer godt da, så det er tydelig noe han liker*ler litt* men som en skriver over her, kan jo hende at det er trang forhud som plager ham...ville nok tatt det opp med lege event hs når du skal dit..
nickoline og supermann Skrevet 5. juni 2007 #6 Skrevet 5. juni 2007 Helt normalt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2007 #7 Skrevet 5. juni 2007 Ånei, nå blir jeg usikker:o( noen sier normalt, mens andre sier at det kan være den trange forhuden. Uff, kvier meg skikkelig for å ta opp dette med noen lege. Har ikke den tilliten til verken fastlege eller barnelegen...
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2007 #8 Skrevet 5. juni 2007 hvis han synes det gjør vondt er nok forhuden litt trang.det kan fikses med et enkelt inngrep, jeg vet om flere som har gjort det. elleres er det helt normalt.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2007 #9 Skrevet 5. juni 2007 Ok, bør kanskje høre med legen da. Mulig jeg drar på helsestasjonen først.. Men, når guttebarn får reisning skal da hodet ut av forhuden liksom? Nå høres det ikke ut som om jeg har sett et mannfolk nakent før... men det har jeg assa;o) he he jeg bare veit ikke hva som er vanlig. Tusen takk for svar:o)
Bartemarte - termin 4 mars Skrevet 5. juni 2007 #10 Skrevet 5. juni 2007 Hodet kommer ikke ut av forhuden på min gutt når han får resining i hvert fall:) Stakkars - skjønner at det er kjipt å spørre om dette, jeg synes nesten det er kjipt å svare..., men det sier bare litt om hvor idiotiske tabuer som fortsatt henger igjen i samfunnet:) Men altså - lillegutt får reisning innimellom når vi vasker, og han virker ikke som registrerer det selv engang. Og jeg har aldri sett penishodet hans. Så det:)
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2007 #11 Skrevet 5. juni 2007 ) det var godt å høre at det ikke skal ut hehe. Ja, jeg tenkte på det med tabuer jeg også. Jeg har liksom ingen ord å bruke for å forklare det jeg vil si og hvertfall ikke muntlig. Føler meg veldig veldig ubekvem. Hehe, men ista da så fylte jeg en sprøyte med saltvann og spylte inn i forhuden (tips vi fikk av legen en gang han hadde irritasjon der) og da begynte han å le og ville at jeg skulle skylle mere. Syntes det var såå gøy.. Så da fikk jeg skylt grundig og håper at det hjelper litt:o)
ღZalina med Robin og Isabelleღ Skrevet 7. juni 2007 #12 Skrevet 7. juni 2007 jeg mener det er helt vanelig.. at det skjer. Det er ikke så mye som skal til og dem har jo ikke neo forståelse av det selv. Men om gutten din sier au au au.. synes jeg du skal ta han til legen.. å få skjekket det.. Noen ganger kan det sette seg baktierier på penis. som kan føre til infeksjon. . Og det er ikke noe godt. du skal ikke være redd for å ta opp dette med lege. det er helt normalt, men det skal ikke gjøre vondt.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2007 #13 Skrevet 7. juni 2007 DA må du jo bytte fastlege. Gutten din må ikke lide for at DU ikke har tillit til han.
*Lissi* Skrevet 7. juni 2007 #14 Skrevet 7. juni 2007 Helt normalt. Gutten min sin står stadig vekk *ler* Nok at jeg vasker han, eller om jeg skifter på han når han er søvnig.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2007 #15 Skrevet 7. juni 2007 Du sier at dere aldri tar på "den" og vasker, og en annen sier at hun aldri har sett penishodet.. Hvordan er det mulig? Det er da ikke til å unngå om man skal vaske og er den som står for stellet.. Uansett om dere finner det ubehagelig er det veldig viktig å opprettholde hygienen, og dette er da helt naturlig!
kreps-76 Skrevet 7. juni 2007 #16 Skrevet 7. juni 2007 Penishodet på smågutter synes jo ikke, det er under huden, og siden man ikke skal dra forhuden tilbake på smågutter, så er det ikke så rart at hun ikke har sett penishodet. Det har ingenting med dårlig hygiene å gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå