Gå til innhold

Sjefen min MASER

pussycatdoll

Anbefalte innlegg

Jeg skal i permisjon i slutten av august. I den forbindelse maser sjefen min jevnt om den eksakte datoen for når jeg er tilbake igjen. Jeg har nettopp søkt personalavdeligen og venter på papirer fra trygdekontoret, følgelig har jeg ikke den eksakte dato enda. Jeg sier at det blir i midten av august 2008, men han gir seg ikke. Han har også laget krøll mht årets ferie og avviklingen av denne (da han mener at det ikke sømmer seg at jeg tar ut fire uker sammenhengene de ferie, noe jeg må gjøre for å kunn avvikle ferien min i år) Følgelig vet jeg heller ikke hvor mye av årets ferie jeg må overføre til neste år.

Har han strengt tatt krav på å få datoen på nåværende tidspunkt?

Fortsetter under...

Hei:)

Jeg er selv arbeidsgiver og kan kanskje hjelpe deg med noen av spørsmålene dine. Sjefen din har krav på å vite når du skal UT i mammapermisjon. Datoen for når du kommer tilbake bør han ikke ha før du selv har den fra trygdekontoret.

Når det gjelder ferien din så har alle krav på minst tre uker sammenhengende ferie i løpet av sommermnd. Du kan søke om å få overført en uke av ferien din til neste år for ikke å miste denne.

Jeg ønsker deg lykke til:)

• 2 uker senere...

Du kan ta ut ferien din etter at de første 6 ukene etter fødsel er unnagjort så det at du ikke får tatt ut ferien din om du ikke tar den før permen starter er feil. Da bare stopper du permen tar ut ferie og starter permen igjen. Det kunne du også skrive på skjemaet fra nav. Jeg gjorde det slik både på høsten og etter nyttår da jeg hadde permisjon.

Du kan regne ut selv når du er tilbake på jobb og om du gjør det blir det som regel oftere rett enn at du stoler blindt på at andre kontorer skal gjøre det for deg.

På min forige arbeidsplass regnet de som regel ut feil permisjon så sjekk det selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...