Gå til innhold

Nesespray?


camosilla

Anbefalte innlegg

Er så mye tungpustet og tett i nesa jeg, noen som vet om nesespray som jeg trygt kan bruke? Eller er det ingen tro...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare å bruke :) men husk, ikke bruk den sammenhengende i mer enn 10 dager :)

 

Bare å bruke OTRIVIN :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har akkurat vært hos jordmor. Og spurte henne om dette, siden jeg er helt potte tett i nesa.

Hun anbefalte meg å bruke Zymelin nesespray (barne dose først), det er nesten det samme som Otrivin, men har ikke like mange stoffer i seg og er ikke farlig for gravide å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bihullbetennelse sist jeg var gravid og fikk beskjed fra legen om at jeg ikke måtte bruke nesespray; det står vist også på f.eks. Otrivin at det ikke skal brukes av gravide -- dette gjelder vist særlig de tre første måneder. Så eneste alternativ formeg var saltvannsspray (f.eks. Minerva) og dampbader.

 

Senere har jeg hørt fra en gynekolog at om det er veldig ille kan du bruke laveste dose nesespray (f.eks. for barn), maks en gang i døgnet i 4-5 døgn.

 

På den anden side har jeg hørt om flere gravide som har brukt nesespray omtrent hele svangerskapet uten problemer, så det blir vel opp til den enkelte å vurdere egen plager opp mot eventuell (minimal) risiko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

på Zymelin nesespray står det :

Riktig bruk medfører ingen risiko for fosteret. Kan benyttes under graviditet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror i grunnen nesten ikke det er NOE som direkte blir anbefalt for oss med spire....de kan jo naturlig nok og etisk nok, ikke drive forskning på dette.....og ingen vil gå god for at noe som helst er helt trygt kanskje?

Trro en må bruke litt fornuft selv og tenke måtehold men ikke utelukke å ha et eget normalt liv heller.....Ellers ser eg for meg at det kan bli travelt fremover å drive sjekking av alt en skal ha i seg.....

Har dog noteret meg dette med nesespray og skal huske det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...