Anonym bruker Skrevet 5. juni 2007 #1 Skrevet 5. juni 2007 Jeg har en jente på 8 mnd som jeg synes spiser lite fast føde. Hun får mye mm enda, noe jeg synes er bra. På morgenen spiser hun grøt. En posjon er ifølge pakken 6 spiseskjeer med pulver. Til frokost spiser hun en liten posjon av ca 2 spisesjeer. Altså langt unna full posjon. Etterpå får hun mm. Ca 3 timer etterpå gjentar vi dette. Hun spiser omtrendt den samme mengden grøt. 3 timer etter det igjen er det middag. Hun spiser da bare litt middag. Hvis du ser for deg de store middagsglassene til Hipp, så spiser hun 1/3 av de ca. Etterpå får hun pupp. 3 timer senere igjen er det kvelds. Da spiser hun en posjon grøt bestående av ca 4 ss opp til en hel posjon som altså var av 6ss. Deretter pupp. Ellers i løpe av dagen spiser hun fra 1/2 til en hel boks med fruktmos. Jeg har prøvd å byttet grøt, men med samme resultet. Hun virker rett og slett mett etter så lite. Vekten er kjempe fin! Spiser hun for lite? Jeg lurer på å prøve to ting og vil gjerne høre din mening. 1: Kanskje drøye mere enn tre timer mellom hvert måltid, hva tror du om det? 2: Droppe grøt til lunch, men heller lage brødskive. Det er hun nemlig veldig ivrig på de gangene vi har prøvd det. Kan det være verdt et forsøk? Hvor mye brødskive er isåfall vanlig at de spiser?`Jeg skjønner de skal spise så mye de vil altså, men det er greit for meg å vite sånn ca hva som er vanlig slik at jeg ikke trenger spekulere så mye. Men om jeg gjør dette, så får hun kun i seg tilsammen en hel posjon grøt i løpe av en dag, er det nok?
Pusn Skrevet 5. juni 2007 #2 Skrevet 5. juni 2007 Spør på helsestasjonen. Det er kanskje det enkleste for deg for og få et godt svar. Husk at alle barn er forskjellige! Slik spiser min lille på strax 9 måneder: Frokost: grøt m mme nesten en porsjon ca 170 ml mme før formiddagslur Banan el annen frukt etter vi har våknet Middag: 1 helt middagsglass 8 mndr Frukt evt fruktpurre iløpet av ettermiddagen 2 brødskiver med leverpostei til kvelds ca 200 ml mme rett før legging Vann til hovedmåltidene og som tørstedrikk mellom. Min er et matvrak og har alltid vært det, men det skal jo sies at han også har et meget høyt aktivitatsnivå!!!
Gjest Skrevet 5. juni 2007 #4 Skrevet 5. juni 2007 Embla spiser følgende; (8,5 mnd) mm til frokost. 12. Et halvt til et helt glass med "lunsjglass" (frukt med fullkorn feks) + vann 14. mm som mellommåltid (og evt litt frukt eller brød som hun kan spise selv) 16. 1/3 til et helt middagsglass + litt dessert (fruktmos, yoghurt++) 08/19 Innimellom grøt til kvelds eller brødskive til frokost. Kommer litt an på når hun våkner og hvor sulten hun virker.
belli72 Skrevet 5. juni 2007 #5 Skrevet 5. juni 2007 Som det påpekes ovenfor, ser alle barn forskjellige, så det er slett ikke sikkert det er for lite. Husk at mm er veldig mettende, og barn som får en del mm, spiser ofte mindre enn barn som ikke får. Ville tatt kontakt med hs og sett på vektoppgangen. Hun sier sikkert fra dersom hun synes noe er galt. Lykke til!
_svana_ Skrevet 5. juni 2007 #6 Skrevet 5. juni 2007 Så lenge hun er fornøyd så er det vel greit? Mine gutter er matvrak så det kan ikke sammenlignes. De får mm kl 6-7, grøt av 1-2 dl vann hver kl 8/9, brød + frukt kl 11/12 (begynte med det for en uke siden, nå spiser de litt over en halv hver), 1 middagsglass hver + en frutti på deling kl 14 og grøt av 1-2 dl vann hver kl 17/18. Mm når de vil i løpet av dagen (0-3 ganger i gjennomsnitt) og en gang på natta. De blir 8 mnd på mandag.
~mamma~ Skrevet 5. juni 2007 #7 Skrevet 5. juni 2007 Høres ut som jenta mi, det der! Tror det er nok, jeg. Hun er sikkert ikke mer sulten. Så lenge hun legger greit på seg og er fornøyd, er det ikke noe å tenke på. Tror ikke det er vits i å spise sjeldnere. Det skal jo være sunnere å spise ofte og lite, i stede for mye og sjelden!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå