Gå til innhold

8-9 mnd: Hvor lenge mellom siste lur og legging for kvelden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter litt med å finne god rutine for dagsoving her. Natta er kjempegreit, vi starter kveldsstellet 18:30, da sovner han innen kl 19. Men om dagen så blir det så forskjellig, for jeg vet aldri hvor lenge om gangen han sover. Hvis en lur bare blir en halvtime så forskyver jo det hele planen for resten av dagen.

Prøver å sikte inn siste lur så han skal våkne av den i to-tre-tiden, men ikke lett å få til. Hvis han våkner for tidlig av siste lur så blir han kjempetrøtt om kvelden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme greia her. Han sover kl 1900. Våkner litt forskjellig om morgenen, mest i 5-6 tida i bestefall i 0800 tida. Og da varierer jo lurene litt. Men som hovedregel så dupper han en runde før 12, våkner mellom ti og elleve. Også sover han igjen i ett tida ca. Og da våkner han igjen i to - tre tida. Samme problemet her, stup trøtt når klokka nærmer seg 17 / 1730...... Ikke enkel det der.

Skrevet

Sliter med det samme!!

Jenta legger seg kl 19, står opp mellom 6 og 7. Første lur fra ca 0930/10- kan da sove opptil nesten 2 timer hvis jeg ikke vekker henne. Prøver å strekke andre lur (ca 45 min) til en eller annen gang mellom 14-15. Men hun blir også stuptrøtt og grinete til når hun skal få grøt og bades i 18-tiden.....

Lurer på om det hadde vært best å vekke henne på den første luren og ta den lengste luren til slutt?? Synspunkter??

Du har min sympati i alle fall.... Ikke kjekt med overtrøtt baby før legging!!

Skrevet

Siste lur avsluttes ca 16, legger seg ca 1830-1900.

Hun er så trett når kvelden nærmer seg at hos oss går det fint med en lur som slutter ca 16.

Min erfaring er at det er best å la de styre dette selv og sove når de har behov for det. Da regulerer de seg gjerne inn i et fint mønster.

Skrevet

Her våkner vi for dagen rundt halv syv-syv.

Legger seg igjen mellom ti og halv elleve, sover da til klokken 12, aldri lengre enn det. Også er det en ny lur mellom tre og halv fire og vekkes da klokken halv fem.

Tar kveld klokken åtte og det synes jeg er kjempefin tid.

Lillemann blir 9 måneder den 10. og la i midten av april om vanene for soving på dagtid. Før sov han kun maks 30 minutter på ettermiddagen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...