Gå til innhold

Har bsstemt oss for å droppe fostervannsprøve

Maud

Anbefalte innlegg

Vi har bestemt oss for å takke nei til fostervannsprøven. Dels handler dette om min skrekk for å utløse en spontanabort, men viktigst er det at vi ikke tenker likt om hva vi skulle gjort ved et eventuelt negativt svar. Maud-mannen mener vi som familie ikke "tåler" et barn med et syndrom og har (i mine øyne) et altfor negativt syn på hva et barn med Down syndrom innebærer av belastninger. Jeg tenker at det hadde vært greit å vite dersom barnet ikke var levedyktig, men ellers vil jeg ikke være i stand til å gjennomføre et svangerskapsavbrudd. Sjansen vi fikk etter duotesten for et barn med kromosomavvik var jo dessuten ikke veldig stor. Faktisk litt mindre enn forventet ut fra alder selv om den er høyere enn grensen for når man blir tilbudt fostervannsprøve...

Nå velger vi å holde fast i beskjeden om at det er 99.5% sannsynlighet for et kromosomfriskt barn. Jeg tror jeg kan kjenne små bevegelser på kvelden og magen har vokst. Om en liten måned skal vi på ordinær UL og håper selvfølgelig på å se et perfekt lite menneske der inne. Alt så veldig bra ut da vi var på UL i forbindelse med duotesten.

Det er godt å ha bestemt seg. Jeg har utsatt og utsatt å utforme teksten på utlysningen av stillingen min. Tenk om jeg ikke er gravid lenger når den trykkes, liksom. I dag skal jeg sende den av gårde til personalsjefen og begynne å glede meg til 1. desember som er foreløpig termindato. I går kjøpte jeg meg to nye mammabukser. De vanlige buksene er såååå trange og mammabuksene fra sist er "ute av sesong". Det jeg brukte på sommeren da passet til en dame som var over 30 uker på vei og så stor er jeg ikke ennå.

Fortsetter under...

Det er deilig å ha tatt en avgjørelse.

Jeg har selv termin i midten av november og synes det er viktig å holde fokuset på det store sannsynligheten for at det går bra framfor å gruble over den mikroskopiske sjansen for at det ikke gjør det.

Koser meg også over svangerskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...