Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 5. juni 2007 #1 Skrevet 5. juni 2007 Hei, leste innlegget ditt fra gyn. og jeg opplevde AKKURATT det samme i går.. ut i fra utregning så er jeg 10+1 i dag.... Meeen, gyn. målte fosteret til 4,2 mm.. og det stemmer jo ikke med EL, mens eller noe.. hun mente jeg var 5+1 dag på vei, og jeg testa pos. for 3 UKER SIDEN.. hvordan er det mulig da!? og da hadde jeg vært bekymra for å være gravid en stund før dette og.. Skjønner ikke noe jeg.. men hjertet banket da
mammaTilLinnea Skrevet 5. juni 2007 #2 Skrevet 5. juni 2007 hei! bra det er flere i samme posisjon! for jeg skjønner ingenting... man kan da ikke teste pos når man er 2 uker på vei, egget er jo nesten ikke befruktet enda jo! jeg er jo ifølge siste mens 9+2 i dag... gyn sa det var helt vanlig å bli satt så mye tilbake da, og at EL var uregelmessig grunnet ma i feb.... hadde jp regnet med å bli satt noen dager eller en uke tilbake pga ustabil syklus, men 3 uker da!!!! han sa jo at alt så helt fint ut, og hjertet slo jo. håper alt er bra med spiren min jeg... og din! skal på ny UL om 2 uker, håper jeg blir satt fram igjen da:) ble kanskje litt langt dette, men godt å lette på trykket med noen i samme situasjon!
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. juni 2007 I følge regningen ut i fra siste mens er jeg 10+1 idag.. men gyn i satt meg tilbake 4 uker Men derfor tror ikke jeg det stemmer: - Stemmer ikke med når jeg testa positivt - stemmer ikke med syklusen min.. - stemmer ikke med når jeg begynte og kjenne at "nå tror jeg kanskje at jeg er gravid" - stemmer ikke med noenting egentlig.. Bortsett fra at babyen er for kort til at jeg skulle vært 10+1 Men hjertet dunket da.. =) Så, skal på ny ul sånn om 7 uker kanskje, og se hva som skjer (: Det værste gyn. min sa i går, vet du hva det var: "selv om hjertet dunker idag, er det ikke sikkert det dunker i morgen"... Trodde det var mye sikrere jeg, når hjertet hadde begynt å dunke!?!?!?
mammaTilLinnea Skrevet 5. juni 2007 #4 Skrevet 5. juni 2007 så får du ikke ny ul før om 7 uker!? syns 2 uker blir lenge å vente jeg da... fikk ikke vite akkurat hvor langt jeg er på vei heller jeg, så får vel leve i uvissheten... han fikk jo ikke målt spira mi pga dårlig bilde heller! men han mente han så den rørte litt på seg... må si jeg er ganske bekymret faktisk, på om alt er bra? men prøver å roe meg ned med at med en gang bildet kom opp på skjermen, sa gyn: dette ser helt fint og normalt ut! ingen nøling hvertfall... det gyn sa til deg syntes jeg var litt upassende... man kan jo ikke gå rundt og tenke sånn!? nei, det må du glemme at han sa, vi så jo begge hjertet slå på spirene våre, så baby skal det bli!!!
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2007 #5 Skrevet 5. juni 2007 Hei! Jeg har ei venninne som har opplevd akkurat det samme. Hun var noe senere i svangerskapet, men hun fikk tre forskjellige terminer fra forskjellige leger. På det lengste var det over en mnd differens mellom terminene. Hun fikk selv rett i terminen, mens det var legene som tok feil....
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 5. juni 2007 Jaaaa, gleder meg masse Har sånn god følelse at dette går bra..
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 5. juni 2007 Jeg regner ut i fra at jeg er 10+1 nå (min regning) men hvordan kunne spira bare vært 4,2 MM da?? =/
mammaTilLinnea Skrevet 5. juni 2007 #8 Skrevet 5. juni 2007 tror jeg holder en knapp på min egen utregning jeg også, så får vi se hva de finner ut neste ul! fikk ikke noe mål på spiren min jeg, da gyn ikke fikk målt det pga dårlig bilde(mulig fordi jeg måtte løpe på do å tisse etter vi kom ut, blæra skal visst være tom for at de skal se ordentlig! tisset rett før jeg gikk inn, så var ikke mye å gjøre med! hehe:)) så forholder meg til 9+2 i dag, siden jeg ikke fikk noe bedre info fra gyn! jeg har også en bedre følelse denne gangen, sist jeg var gravid og mistet, ville jeg ikke engang snakke om graviditeten. så innerst inne visste jeg det vel da, men altså helt forskjellig nå!! så dette går så bra at:) ser jo det er flere her som forteller om liknende opplevelser, det er godt å høre om andre som har opplevd det samme og som det har gått bra med!
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 5. juni 2007 Jeg har aldri vært gravid før jeg så, vet ikke hvordan det er å miste :/ men sjansen er veeeeldig stor når man har fått påvist hjerteaktivitet =) og det har vi jo =) Jeg har lyst og fortelle alle om min graviditet, er kjempestolt.. =) Meeen, selvfølgelig, er litt rart og snakke om det da, jeg er jo ganske ung så ;p
mammaTilLinnea Skrevet 5. juni 2007 #10 Skrevet 5. juni 2007 ser du er 87-mod? er 85-mod selv, så er 2 år eldre enn deg. tipper kanskje 23 før babyen kommer, spørs hva de finner ut neste ul! gleder oss kjempemasse vi også, prøvde vel rundt ett år før den første spiren satt(som sagt ma) så nå må det bare gå bra, ikke snakk om annet! de fleste nærmeste vet det allerede hos oss, da sambo har vanskelig for å holde på noe;) mange skjønte det også selv, da jeg har vært i ganske dårlig form! men godt å kunne snakke med de nærmeste om dette og, får litt støtte:) gyn sa også til meg i går, at hvis jeg mistet gravidfølelsen, eller hadde noen form for blødning, så måtte jeg bare ringe så vi fikk sjekket! godt å vite at man blir fulgt litt ekstra...
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #11 Skrevet 5. juni 2007 er 87 ja gleder oss kjempemasse vi og håper bare h*n klorer seg fast Har en goood følelse om dette svangerskapet vi var vel egentlig ikke prøvere, men visste hva vi gikk mot, siden vi ikke brukte prev ;P Jeg glemmer av og til at jeg er gravid jeg, gjør du det ? Eller er jeg alene om det ;O
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå