Gå til innhold

Hvor mange dager tar et fryseforsøk: fra medisinstart til innsetting?

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Jeg skal i gang med fryseforsøk og lurer på hvor lang tid ting tar.

Begynner med Progynova første mensdag (som er i dag). Men hvor lenge er det vanlig (ikke det at noe er vanlig i denne prosessen, men sånn ca vanlig..) å gå på Progynova før UL og hva skjer etter det?

Altså hvor mange dager tar det oftest fra medisinstart til innsetting?

Blir glad for deres erfaringer :-)))

Fortsetter under...

Jeg har det bra! Er veldig klar for dette forsøket.. Går det ikke bra, skal vi reise på en deilig sommerferie og nyte livet (prøve i alle fall...)...

Vi får holde hverandre oppdatert etterhvert. Jeg er ikke så mye her inne - prøver å koble litt av hele greia...

:)

Annonse

For meg har det tatt alt fra 13-17 dager fra progynovastart til innsetting.

De er veldig nøye på at slimhinna skal være bra nok, så noen ganger har jeg tatt piller noen dager ekstra.

Masse lykke til:-)

Heisann!

Henger meg på denne..håper å rekke et fryseforsøk før de tar sommerferie på riksen..

Sunniva78 (siden du tydeligvis har erfaring..) hvor mange ganger måtte du inn på UL for å sjekke slimhinna? jeg har liksom fått inntrykk av at de tar en UL ca .9- 11 dager etter medisinstart, og så bestemmer innsetting ut fra det..hm..det er kanskje ikke så enkelt da?!

(Det er jo ikke akkurat noe som er enkelt i denne prosessen, hehe)

Lykke til alle sammen! :-)

Eh, jeg har nok det man kan kalle erfaring ja, har hatt totalt 4 frys...

Men klaffet jo nå på siste så:-)

Jeg har som regel vært til UL dag 9-10, og har da alltid fått beskjed om innsettingsdag. Har ikke vært inne på ny UL selv om slimhinnen ikke alltid har vært helt klar.

Kanskje jeg ordla meg feil..?

Fryseforsøk i seg selv er egentlig en grei prosess, men så kommer jo opptiningen, rugetiden osv...

Lykke til!!

Gjest Bjørnen Collargol

Jeg begynte på progynova på dag 1, men tar visst en lavere dose enn vanlig pga min blodsykdom (1 tablett 2 ganger om dage) og skal på Ul på dag 11. Har prøvd 2 ganger før uten medisiner hvor jeg har måttet utsette det hver gang, men håper at det skal gå denne gangen.

Neste bøyg blir å håpe at eggene overlever tiningen da vi "bare" har 2 egg.....

Klæm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...