Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #1 Skrevet 4. juni 2007 På grunn av sterke smerter i ryggen etter en ulykke. Synes dere det er mye? Nå er jeg tom for tabletter og har ikke abstinenser i den forstand, men fyttigrisen så vondt jeg har. Paracet hjelper ikke:-(
KaMa Skrevet 4. juni 2007 #3 Skrevet 4. juni 2007 Tja, litt mye. Min personlige erfaring med skiveprolaps og paralgin var forstoppelse og hemorider.. Aldri mer.
Gjest Odyssey og det nydelige nurket Skrevet 4. juni 2007 #4 Skrevet 4. juni 2007 Ofte etter langtidsbruk av sterke smertestillende kan man få de samme smertene i delen som ble behandlet som abstinenser. Altså at man f.eks kan ha kjempevondt i hode/rygg også er det abstinenser etter smertestillende, men ikke nødvendigvis reelle smerter. Lå en gang på rikshospitalet sammen med en snill mann som var blitt ryggoperert, og han skrek og skrek om smertestillende, han hadde fått noen veldig sterke i thailand mot en ryggskade, og legene gav ham jo både paralgin og div men det hjalp jo ikke, fordi det var ikke "rett" smertestillende, så det var de han savnet. Stakkars mann. Prøv deg noen dager med mildere paracetamol og drikk en del og se om smertene går over.. hvis ikke bør du kanskje få noen andre medisiner så du kan bevege deg litt mer og gå av deg "kneika" - lykke til og håper du får hjelp med ryggen.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #5 Skrevet 4. juni 2007 Jeg tar 4 pf om dagen og en tramagetic (skrives det sånn tro). Så nei jeg synes ikke det er mye.
*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 5. juni 2007 #6 Skrevet 5. juni 2007 Med tanke på hvor mye pg du har tatt, så syns jeg du bør være forsiktig med å bruke så mye paracetamol-preparater, pga fare for leverskade/akutt leversvikt... Rådfør deg med lege ift videre medikamentbruk...
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2007 #7 Skrevet 5. juni 2007 Regner med det er Tramadol (Nobligan) du mener. Prøv og fortsett med bare Tramadol i så fall for den er ikke så avhengihetsskapende som Paralgin Forte, og litt mere human mot kroppen din! Også bør du ta en prat med legen din om å få sjekka hva som er galt! Det hjelper liksom lite og behandle smertene og blåse i årsaken. Kanskje du egentlig trenger en form for behandling.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2007 #8 Skrevet 5. juni 2007 Jeg regner med at ditt medisinforbruk er under kontroll siden de tabl. du bruker er reseptbelagte..... Regner med legen din setter på bremsene når forbruket begynner å bli for høyt. Dette er kanskje bare for en kortere periode mens du avventer annen behandling?? Jeg tygget en gang i meg 100 stk PF på under en mnd. Det var siste mnd. jeg sto på venteliste for ryggoperasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå