Gå til innhold

Bør man bevege seg ved smerter i bekkenet og ryggen?

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med bekkensmerter og vond rygg ved for mye bevegelse, dette gjør at jeg føler meg hemmet og fanget i min egen kropp:-(

Har lyst å gå mer, men er livredd for at smertene skal hemme meg mer enn nødvendig.

Lurer på hva dere andre er blitt rådet til og evt har erfaring med?

Fortsetter under...

Har du fått påvist bekkenløsning? Hvis; hold deg i ro og ikke trigg smertene mer enn nødv! Desverre er det sånn det er, og det er bare å gire ned mange hakk for å få gode dager! Min erfaring er at å gå trigger bekkenet unødvendig mye og jeg har blitt en flittig bruker av kollektiv transport! Men gå til lege/fyiso/kiropraktor for å få påvist om det er løsning eller låsning - og evt få henvisning til bassengtrening - det holder iallefall mitt bekken i sjakk sånn noenlunde..

Jeg har, som deg, et personlig behov for å bevege med til tross for bekkenløsning. Desverre er gåturer vondt, men sykling går greit. Jeg går også til fysio 2 ganger i uken + bassengtrening 1 gang. jeg ser på det som kjempeviktig at jeg klarer å styrke musklene så mye som muilg slik at kroppen min takler stadig større vekt, og er så "sprek" som mulig til fødselen.

Lykke til!

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...