Gå til innhold

Hvor mye ekstra er det av Gonal f i en penn egentlig?

Anbefalte innlegg

Nå har jeg jo tømt 37,5 IE ut da jeg klargjorde sprøyta for injeksjon første gang.Og jeg har satt 150 IE 6 ganger nå, altså 900 IE tilsammen.

Fortsatt er det en rest på sprøyta... Hvor mye er i såfall det?

Er det 100 IE ?

Jeg mener å huske at det skulle stå noe sånt om rester på sprøyter ett eller annet sted på nettet. Noen som evt har en link?

På Serono sine sider, så står det ikke?

Har ihvertfall lagt den penna på i kjøla nå, så starter jeg på ny penn i morgen,evt setter den dosen jeg har ekstra først.

Fortsetter under...

Ringte Pål på Serono idag.. Og han ba meg om å sette på en spiss og sette penna på 150 IE, som er dosen min.

Når jeg trakk ut da, ville jeg se hva som var igjen. Penna mi stoppet på 75 IE.

Som han sa, Puregonpennene har en slump på 100 IE igjen,Gonal F hadde ikke alltid like mye igjen etter endt stikking. Så han anbefalte å bytte penn og heller kjøpe etter små ampuller med 75 IE hvis jeg skulle stikke ekstra.

Nå har jeg regnet litt på dette, og jeg ser at jeg har forlite medesin. Jeg har faktisk ikke mer enn til torsdag.. Jeg skal på ul på fredag og hvis jeg må stikke på fredag , så må jeg kjøpe mer.

Hvis jeg ikke tar helt feil da. Det står jo at en ikke skal stikke på ul dag, men jeg har jo ikke fått medesiner nok til å kunne stikke den dagen likevel. Har jeg gjort noe galt nå, mon tro? 1 Stikkedag var 30/6 , og jeg satte igang med en penn på 900 IE,altså 900 IE delt på 150 er da vitterligen 6? Og 450 delt på 150 er da 3? Altså så har jeg fortsatt medesiner til 3 dager med i dag. Og da kommer jeg til torsdag.. Er dette riktig,tro?

De legger opp til at du skal ha akkurat med medisin!

Slik at om du trenger mere er det bare for deg å gå over gaten på sykehusapoteket å hente mere om du skal ha mere.De fakser nemlig bare ny resept inn !

Det er jo slik når du lader penna at den eneheten som du ender opp med å ha for stikking,er det største tallet med pil ved siden av etter uttrekking.

Jeg har alltid hatt 100ie igjen på mine penner,men så har jo jeg hatt større enhetspenner enn deg...

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...