Gå til innhold

Legen ville ikke ut med kjønnet.

Anbefalte innlegg

Har vært på UL i dag, er 19 pluss 3 og fikk se noe fantastisk: Et barn som så ut som det helst skal på UL og som svømte rundt, drakk vann og vinket med foten. Stor stas!

Sambo og jeg hadde etter litt fram og tilbake bestemt oss for å be om å få vite kjønnet. Dette ville ikke legen se etter på såpass tidlig ultralyd. Ikke veldig skuffende, men litt. Lilllebror på 4 1/2 var med og ville gjerne vite. Dumme meg hadde segt at vi skulle spørre. Ja, ja...

Har inntrykk av at de fleste leger ikke praktiserer etter dette prinsippet, men at de anslår kjønn hvis man ber om det.Eller?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9502517-legen-ville-ikke-ut-med-kj%C3%B8nnet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo ikke en tidlig ul i den forstand og det er vanlig å se etter kjønn om foreldrene ønsker det, så jeg syns denne legen var litt vanskelig.

Vi var på ordinær ul i forrige uke, var da 19+2 og jordmor så tydelig at det var en gutt. Vi ville jo vite det.

Har også en gutt på 4 1/2, som ikke var med da, men han fikk vite at han skulle få en lillebror og syns det var kjempestas :-)

vi fikk og vite når vi var i 17+3,så SÅ tidlig ul vil jeg nå ikke si det er..de fleste får jo ikke fler enn en uten å betale for dt hvertfall...men det jeg kan si,og det jeg HAR vært borti,er at de ikke er sikre,og av den grunn ikke vil si noe..ikke det som var tilfelle da?

det skjedde nemlig med vår gutt nr to..da var vi til ul i uke 17 da og,men han var så uroli at de fikk ikke tatt de måla de skulle..så spurte vi om kjønn og da sa hun at hun kunne se det,men at hun ikke var 100% sikker,såvi måtte vente til oppfølgingstimen tre uker etter...det var lange tre uker det!

Dette var merkelig... 19+3 er absolutt ikke tidlig... Hmmm.. Kan hende at legen rett og slett ikke så det! Jeg fikk vite kjønnet i uke 14+5, i uke 16+5 var jenta så aktiv at legen ikke så noe! Men på ordinær ultralyd 18+5 så JM det klart... :) Det blir ei jente. Spander på deg en ultralyd til, da får du sikkert vite det!

haei...jeg var også ul uke 19+1 og min lege kunne kker ser kjønn siden ungen hadde krysset bein som gjor det veldig vanskelig. V hadde sinnsykt lyst og vite det har har enda lyst og vite det men jeg få ikke noe flere ul siden alt så kjempe fint ut. Har nå kommet til uke 22+0 og langsomt kommer jeg over det at vi ikke få vite kjønn siden jeg kjenner nå h*n hvert dag og det er det viktigste..at man har en frisk unge i seg. Og det fints så mange fine farger som man kan kjøpe til gutt eller jente at det spiller ingen rolle hva det blir...

Annonse

He he, ja den var god ;)

Noen leger vil vel bare ikke si det. Da jeg gikk med storesøster, var vi ofte på UL og vi spurte vel 3-4 ganger, men fikk ikke vite. Noen ganger vil de ikke se, og andre gang klarte de ikke.

Også er de sikkert forsiktig med å si noe dersom de ikke er sikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...