Gå til innhold

Noen som har født eller skal føde på Ullevål?

Anbefalte innlegg

Bare lurer på et par ting. Jeg har fått fødeplass og vært på ultralyd på Ullevål, men så skjedde det ikke noe mer. Andre jeg vet om som har født på andre sykehus, f.eks Bærum har da de var til ultralyd fått time til journalskriving rundt uke 30. Gjør de ikke dette på Ullevål? Eller er det sånn at de sender ut brev om time til dette når det nærmer seg? Eller har de glemt det slik jeg burde si fra?

Trodde man var en gang på sykehuset mellom ultralyd og fødsel, men det er man kanskje ikke?

Fortsetter under...

På Ullevål har de ikke sånt, det er bare å ringe når fødselen er i gang. Ingen vits i å ringe før riene er rimelig tette. Du blir bare sendt hjem igjen hvis du kommer for tidlig. Der er de strenge.

Har hørt at det ikke er noen "kjære mor" der nei. Men takk for svar, da vet man det. Synes det er litt rart at de ikke trenger journalskriving eller samtale i forkant. Det er jo blant annet da man skal/skulle kunne snakke om hva slags smertelindring etc man vil ha. Men det går vel bra uten også antagelig....samtale altså. Smertelindring håper jeg man får likevel....

Du har allerede fått svar på dine spørsmål. Jeg vil bare supplere og gi deg en betryggende følelse: Ullevål var knallbra (for mitt vedkommende, i hverfall). Fødeavdelingen var topp, barselavdelingen likeså, og hotellet med restaurant var som å være på langweekend. Gled deg - heia Ullevål!

Annonse

Takk for positiv melding også, godt å høre at noen er fornøyde. Har jo hørt litt mange skrekkhistorier om folk som har blitt avvist. Men såvidt jeg skjønner så var det en periode i 2005 at det skjedde mye, og ikke nå i det siste. Det går nok bra når du og jeg skal føde Melena!

Jeg tror nok det. Jeg er veldig fornøyd med Ullevål. :)

Jeg var jo inne i går, hele dagen pga smerter. Da jeg ringte mens vi enda trodde det var rier så var beskjeden vent hjemme, dusj, hvil, spis, slapp av, ring igjen senere.

Vi forsto etter et døgns tid at det ikke var noen fødsel, men noe ingen av oss forsto. Da fikk jeg komme ganske kjapt og de på føden var veldig koslige selv om det var litt kaos og i det hele tatt.

Jeg følte slett ikke at jeg ble avvist da vi trodde det var rier, jeg var sjeleglad for at jeg kunne være hjemme, istedet for å sitte der nede.

Hva det var som skjedde i går vet enda ingen, men alt er iallefall bra med både meg og babyen og alt slikt. Sannsynligvis har jeg hatt noen heftige kynnere som har gjort den ene siden av magen øm, samtidig som Bølla har romstrert og flyttet på noe der inne. Det var sånn at i over et døgn greide jeg ikke gå, stå, sitte, bevege meg, kle på meg selv eller noe som helst. Nå i dag er jeg helt fin igjen, og skal bare ta det heeeeelt med ro. *ler*

Så min erfaring fra føden på Ullevål så langt er veldig fin. Og jeg tror nok det blir det samme under fødselen også. :)

For her nærmer det seg med turbofart, gitt.

Siste eksamen i morgen, så kan jeg bare ta det heeeelt med ro.

Ojsann, ble visst plutselig en lang oppdatering dette.

Hei Planlegger!

Som andre har svart, ingenting skjer på Ullevål mellom UL og fødsel hvis svangerskapet er ukomplisert. Mitt forrige var relativt komplisert, og jeg følte at de alltid tok det på alvor, la meg tom inn på obs posten for gravide med premature rier, selv om det bare var i uke 20 og de egentlig ikke ville ha prøvd å stanse en eventuel fødsel. Veldig god oppfølging etter det. Selve fødselen var ok, en stille og rolig dag på Ullevål, fikk en JM som ikke helt var klar for oppgaven, og litt komplikasjoner ble det, men jeg tenker at slikt kan skje overalt, ikke noe spes for Ullevål. Skulle du på et eller annet tidspunkt bli bekymret for noe, så tar de deg rett inn til sjekk. Ring da rett til føden, ikke gå om fastlege eller legevakt eller noe som helst, de vet ikke helt hva de skal svare og gjøre som oftest.

Ang. selve fødselen er det jo mange som skriver et fødebrev, og sender dette til avdelingen i god tid før termin. Jeg fant ikke ut av hva jeg ville skrive, og tok det bare som det kom. Fikk full pakke, men bestemte meg ikke for det før fødselen hadde pågått en stund. Bare gi din kjære instrukser om å passe på for deg, slik at JM sier fra når det begynner å bli for sent for epidural skulle du ønske det.

Nå er det lenge siden jeg har hørt om noen som ble videresendt, men det kan jo fremdeles skje. Jeg ville tatt en telefon til de så snart du merker fødselen er igang. Kanskje kan de allerede da fortelle deg om det er fullt eller ikke, og i alle fall få forberedt seg på at du kommer inn, vi gjorde det fordi jeg gjerne ville vite det så tidlig som mulig hvis vi ble nødt til å reise til Bærum eller Ahus.

Alt i alt vil jeg gjerne føde på Ullevål neste gang også, og selv om jeg hadde sett for meg noen romantiske døgn på hotellet, så var et opphold på barselavdelingen veldig deilig!!! Håper neste fødsel går ukomplisert for seg, men hvis ikke, ja, barsel er bra!

Lykke til videre med den deilige, voksende magen! Og den fantastiske lille jenta dere får låne innimellom.

Og hils din kjære god sommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...