friskogrask/Stellamamma☆ Skrevet 4. juni 2007 #1 Del Skrevet 4. juni 2007 Skulle inn på ordinær UL i dag. Etter 3 runder med UL hos privatpraksis pluss UL ifm duotest, hvor terminpåvisning kun har variert med noen dager pluss/minus, følte vi oss rimelig sikre på at jeg nå befant meg i uke 19. Men der fikk vi beskjed at jeg ikke var kommet langt nok (!) til å ta de testene/målene som skulle tas i dag, og ble sendt hjem igjen med ny oppsatt time neste torsdag. Der og da ble jeg mest forfjamset, etterpå har jeg begynt å lure. JM antydet i dag at jeg var 17+1, men skal ikke ordinær UL kunne tas i uke 18? Og hva kan det ha seg at fire UL tidligere har vist mer eller mindre samme svangerskapslengde, noe som avviker med over en uke på det som ble sagt i dag, kan det være noe som har "stoppet opp"? Det var full aktivitet der inne, og hun poengterte at hun ikke så noe som ga grunn til bekymring, men det ble en kort seanse så noen grundige tilbakemeldinger fikk vi ikke... Hmmm - ti dager skal vi vel klare, men var så totalt uforberedt på en sånn beskjed, så en begynner jo å lure... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9502232-ul-grublerier/
mcar Skrevet 5. juni 2007 #2 Del Skrevet 5. juni 2007 Det er ikke kult å gruble negative tanker... Men på en måte synes jeg du har vært heldig. Du har allerede vært på 4 UL! Jeg har vært maks uheldig med arbeid, vær (tåke), reise og kursing i forhold til tilgjengelighet hos fastlege og gynekolog. Vært hos legen en gang og ikke fått UL-time før til uka, er da i uke 20. Nå håper jeg bare at UL viser at alt er i orden :-) Jeg har innstilt meg på termindatoen som utregninga til legen utifra "første dag i siste mens" viste. Jeg fikk beskjed av legen min at UL i uke 14, eller uke 16, ikke var hensiktsmessig da det var for tidlig å ta målingene som fastsetter termin. Om UL skulle vise en anne dato så er ikke en uke fra eller til ikke så mye, for meg. Det er da mange som går 2 uker over tiden eller føder 2 uker før tiden!? Mon tro om de fikk rett termindato? Tror ikke du skal bekymre deg så mye om termindatoen. Barnet her det bra og har utviklet seg og vokst mellom hver UL. Det er tross alt det viktigste! Lykke til :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9502232-ul-grublerier/#findComment-9503762
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2007 #3 Del Skrevet 6. juni 2007 Vi har også fått to ulike datoer for termin. Har vært på UL 3 ganger og fått det samme termim datoen hver gang. En av disse 3 var duo test som vi fikk tilbakemelding om at alt var bra og at den gang 13+4 uker gamle fosteret hadde utviklet seg bra. 3 1/2 uke senere skal vi ta fvp og får besjed om at vi er 15+3 uker på veg. Vet med sikkrehet at det ikke kan stemme Men ble litt urolig. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9502232-ul-grublerier/#findComment-9515221
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå