Gå til innhold

Kan noen hjelpe?


Jewel m/jente får gutt

Anbefalte innlegg

Jeg er nå 7+1, og nå har kvalmen kommet og er sinnsykt trøtt om dagen. Sånn cirka midt på dagen blir jeg stuptrøtt, og det ser ikke bra ut når jeg står i butikk. Og dessuten så holder jeg på å sovne i bilen på vei hjem, har ca 40 min kjøretur hjem-jobb.

 

Så det jeg lurer på, er om noen her har fått sykemelding fra legen pga trøtthet?

 

Sover kjempefint om natten, så det er jo ikke mangel på søvn. Det er nok bare utmattelse og stress på jobbe, kanskje.

 

Takker for alle innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn har jeg det også og jeg lurer på det samme. Jobber i barnehage jeg da og når klokka blir sån 12-13-14 så er jeg helt bortreist. Da er jeg så trøtt at jeg ikke klarer å stå oppreist. Det er helt forferdelig altså. Stakkars unger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp jeg ble sykemeldt den første tiden med nr1 pga at jeg var så trøtt.. og med nr 2 ble jeg sykemeldt pga kvalme og stort vekttap.. så hvis du ikke føler deg i form er det bare å be om en sykemelding.. det er ingen som kommer til å takke deg fordi du jobber å sliter deg ut mens du er gravid, så be om en sykemelding og nyt graviditeten å la kroppen kjenne på hva du klarer å ikke klarer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre som har erfaringer fra dette?

 

Liker ikke å gå til legen og spørre om sykemelding, men hvis det er mange som har fåttt det, så er det kanskje lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Jewel!

Jeg var hos legen i dag for å få sykemelding. Jeg studerer 100% og jobber helger i tillegg, og syns det ble litt mye. Legen min forsto det med en gang, og jeg fikk sykemelding uten å en gang komme så langt som å si at jeg er litt kvalm og uggen i tillegg.

Jeg må bare hvile meg masse, tar så mye fri fra studiene som jeg føler er forsvarlig, og prøver å tilpasse dagene etter formen. Hadde jeg hatt en vanlig jobb tror jeg også at jeg ville fått sykemelding. Jeg har ikke evne til å presse meg i det hele tatt nå, kapasiteten min er så utrolig redusert!

 

Syns det høres ut som om det kan være lurt å snakke med legen din, kanskje du kan finne en ordning der du ikke er 100% sykemeldt, men kan ta litt mer fri og allikevel jobbe litt? Snakk med legen din, du, det er ikke bra for hverken deg eller barnet å presse deg for hardt!

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig at føler deg vel og kan klare å slappe av. Kroppen bruker enormt mye energi i 1 trimester på å lage den lille. En annen ting er at kvalmen blir ofte enda verre hvis du ikke får slappe av. Det opplever ihvertfall jeg. Jo mer jeg sover og hviler på dagen, desto mindre kvalm er jeg. Derfor er helgene fantastiske :-). Dersom du ikke har mulighet til å hvile i løpet av dagen og er veldig kvalm ... skaff deg sykemelding. Du kan jo prøve i et par uker. Når du merker at energien kommer tilbake og kroppen tåler litt mer igjen så er det jo bare å gå tilbake til jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...