Gå til innhold

Anngående Lecitin.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For å la melken renne lettere kan du ta lecithin 1200 mg - en kapsel daglig - (ved tette melkeganger er dosen 2 kapsler a 1200 mg morgen og 2 kapsler kveld)

Virker det ikke kan du prøve å øke til 2 (2400 mg) kapsler uten fare (max inntak pr dag er 50 mg)

Hei Ellie, så sant du ikke har tilstopping per se, så kan du ta en 500mg til frokost og en 500mg til kvelds. Det er "vedlikeholdsdosen". Blomman sine doser er behandlingsdoser ved tilstopping.

Hvordan går det nå, ser du prøver flere ting om dagen. Husk at det er normalt at pumping går tråere ved og etter 6mnd, da har du ikke like mye dytt fra prolaktinen lenger, det hele er oksitoksinstyrt!

Husk å ikke trø vannet for mye da, hvil litt på laurbærene nå som ammingen går bedre! Mye lettere å flyte på rygg enn å trø vannet, vettu! Spesielt når bølgene har lagt seg... (Expat i det filosofiske hjørnet...)

Hehe. Det var det ja. :-)

Joda nå koser vi oss godt for tiden. Snuppa er mye våken på natten(uten å være sulten), men bortsett fra det går alt supert. Det føles så utrolig befriende å slippe alt dette styret som har vært. Nå kan vi dra åp cafe eller picknik eller hva vi måtte ønske som alle de andre uten å bekymre oss for om vi skal få i henne mat. Bare det å ta en bytur sånn uten videre... Herlig. Hun er mye blidere om dagen nå som hun spiser (rart nok ja...) så det er lett å kose seg. Pappan er hjemme 50% nå (jeg har 50% sykemelding) så det gjør ting enda lettere.

Melka strømmer MYE dårligere da, men jeg håper lecitin fungerer. Jeg får ikke til å sette i gang utdrivningen selv før jeg legger henne til, og hun har som du vet veeeeldig liten tålmodighet til å suge og vente. Dermed krangler hun litt.

Annonse

Muligens ville du ha godt av noen slags avspenningsøvelser. Yoga eller noe slikt. Rolige turer i skogen. Lett trening. Det er lett å bygge opp nervøs energi når "faren over" signalet går, og det er ikke bra for utdrivinga det heller! Må finne fokus igjen. Kanskje titte på bilder fra før, hvem man engang var. Du har jo vært igjennom antakeligvis ditt hardeste halvår noensinne... Reflektere over hvor mye sterkere du er enn kanskje du trodde, hva du kan få til når det virkelig står på! Skrive litt om det, om enn i dagbok, kanskje? Bare for deg selv?

Klarer du deg uten pumping nå, opp mot 6mnd begynner det å bli trått med pumpinga, kanskje? Er det doneringen som er problemet, så kanskje er det på tide å trekke inn de årene? Og levere inn vidunderpumpa?

Klemmer på

Nja. Både åg. Vil forsøke å opprettholde god produksjon en stund til slik at hun blir enda mer stabil på ammingen før jeg kuttet pumping helt. Uten pumping blir det uansett fryktelig sprengt. Det går bra enda, mn i perioder er det vanskelig å få igang utdrivningen. Kan det kanskje komme i de periodene hvor jeg egentlig skulle hatt mens?

Har ikke hatt det siden jeg satte inn hormonspiralen.

Det varer bare noen dager, og så går det bra igjen.

Hverdagen er veldig enkel for tiden. Hun er god og blid så godt som hele tiden. Det føles utrolig godt nå som alt styret har lagt seg. Men jeg er ikke så innmari motivert for å gi henne søsken på leeeeeeenge i frykt for at dette skal skje igjen. Hehe. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...