Gå til innhold

Blir ikke gravid etter ma

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Måtte føde min datter i uke 20 hjertet hadde stoppet og slå var kromosonfeil. har en frisk datter fra før, men etter jeg mistet i november i fjor blir jeg ikke gravid igjen. da di hadde utskrapning da det var igjen rester etter morkaken er jeg redd di har ødelagt noe inni der. med begge jentene ble jeg fort gravid hvorfor ikke noen som har råd eller vet?

Fortsetter under...

Jeg tenker på det hele tider, prøver ikke gjøre det, men ikke lett når man skulle holdt en liten jente i armene nå som snart skulle vært 2 mnd, har lyst til og reise til legen men er livredd for resultatet! snufs!

Skal ha mensen om noen dager bare kommer den da får jeg tvinge meg til legen, men håper jeg slipper:-)

Jeg hører ikke til her inne, men ønsker å kommentere likevel.

Du skal IKKE tenke at du tenke for mye på det og derfor blir du ikke gravid. Det er FYSISK umulig! Man kan blir fryktelig stresset av å ikke bli gravid, men man kan ikke stresse bort en graviditet. Slike uttalelser trodde jeg folk hadde sluttet med, iallefall på et slikt forum som dette.

Ellers vet jeg ikke om jeg kan gi deg noen gode rår. Har selv hatt 2 MA med utskraping og en SA hvor kroppen ordnet opp selv.

Det har gått fint hver gang, men jeg vet at noen kan få arrdannelser etter utskraping og at dette kan forsinke nye graviditeter.

Ta kontakt med legen og forklar situasjonen. Dersom du vanligvis blir lett gravid, kan det være at noe har skjedd der inne. Ofte kan det lett ordnes.

Lykke til!

=)

Jeg har mistet i uke 15 da tok det 9 mnd før jeg ble gravid (PREMATURE RIER) Mistet i uke 7 (spontan abort) ble gravid uten mens, Avbrøt i 27 uke ble gravid etter 5 mnd.

De gangene jeg har brukt el tester ol har jeg IKKE blitt gravid, de gangene jeg ble det var sånn jøss åssen er det mulig vi har jo så vidt snust på hverandre denne mnd...

Så det er noe i det å tenke på det og ikke for min del... selv om det er umulig å ikke tenke på det så har det altså funket når jeg virkelig ikke trodd at jeg hadde blitt gravid de mnd... De perfekte mnd med sex annenhver dag EL tester ol har ikke gitt baby resultat...

Man blir ekstremt fikser på å bli gravid etter å ha mistet i allefall ble i allefall jeg det... og det har en innvirkning selv om ekspertene er uenige...

men alltid greit å sjekke opp hos legen da så er det ute av tankene

Tusen takk for svar ! setter utrolig pris på det da dette er noe som sliter veldig på meg, fikk mensen denne mnd også er ferdig i morgen tenker jeg, å alt jeg tenker på er og fortsette og prøve, kan jeg spørre langt ut i svangeskapet du er nå? trist å høre at det har gått galt så mange ganger for deg, det frykter jeg for meg selv også, mest fordi min datter på snart 5 tok det veldig hardt da jeg mistet i nov i fjor. å det og begrave en nydelig datter er det værste jeg har opplevet, Håper det går bra for deg denne gangen og at jeg snart blir gravid igjen, skal bestille time hos legen , bare for og være på den sikre siden. blitt lovet god oppfølging fra riksen neste gang jeg også håper bare det blir en neste gang :-(

Annonse

Nå er jeg 31 uker med en liten gutt i magen!!! Jeg ble manisk til tider ville bare ha baby i magen igjen.... får oppfølging av riksen og fastlegen.

Stakkars kjæresten min jeg hadde bare tanker om å bli gravid de gangene jeg prøvde.... var nok ikke særlig sjarmerende og han mistet lyste på sex fordi jeg bare ville LAGE baby :-)

Men som du sr har vi hatt veldig varierende tid på å få klaff...fra jeg fødte første jenta tok det 13 mnd (mistet melka etter 3 mnd og fikk mensen igjen så da kan vi vel si ca 10 mnd der da)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...