Rose69 Skrevet 4. juni 2007 #1 Skrevet 4. juni 2007 Skulle tro at lillegutt (5 mnd) sov bedre med litt mer i magen. Får 180-200 ml MME m/2 ts grøt i. Fullammer ellers. Kan det være økedøgn??? Skjønner ikke noe jeg...
Guttemamma til tusen :) Skrevet 4. juni 2007 #2 Skrevet 4. juni 2007 kan være han blir ut\rolig i magen av vellinga..det gjorde poden min (tenk deg selv når du legger deg stappmett, da kan jeg våkne midt på natta å være sulten!) Prøv å gi vellinga 2-3 timer før legging..hjelper like godt det (gjorde det for oss ihvertfall:o))
Blomman Skrevet 4. juni 2007 #3 Skrevet 4. juni 2007 Det kan skje ja - ikke alle blir rolige av velling nei. Og en gang pr natt er ikke annet enn å forvente -heller ikke to ganger pr natt i den alderen. MM er lettfordøyelig og deter normalt for babyer å våkne på natten. Prøv heller å gi velling på dagtid.
Rose69 Skrevet 4. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 4. juni 2007 Takk for svar! :-)) Han legges kl 19 (litt MME + pupp), mens vellingen er kl 23...da våkner han ofte av seg selv, eller vi vekker han.Da er han sulten. Mener du at jeg skal gi han vellingen kl 19 kanskje...og se hvor lenge "det holder"?
Rose69 Skrevet 4. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 4. juni 2007 Jeg håper at han ville sove lenger om natta med vellingen...hmmmm...
Guttemamma til tusen :) Skrevet 4. juni 2007 #6 Skrevet 4. juni 2007 men vellinga varer veldig lenge i små barnemager, så jeg ville gitt det i 17 tide jeg, og heller prøve nærmere leggetid når han er vant med det! du kan jo introdusere et grøtmåltid til frokost i tillegg? Min erfaring var ihvertfall at poden sov ikke hele natta før han var oppe i 3 hele måltider per dag, og det var det samme når han fikk måltidene så lenge de ikke kom for tett opp til leggetiden! du må nesten prøve deg frem:o)
Nye sprell Skrevet 4. juni 2007 #7 Skrevet 4. juni 2007 Her virket det motsatt, da vi begynte med grøt gikk det fra 0-1 ganger pr natt til 1-2 ganger. Tror faktisk det er nesten like vanlig som at de sover mer. Er mye annet som skjer i den samme alderen (sep.angst?), noen får ubehag i magen i begynnelsen, i tillegg blir noen mer tørste av å få tyngre mat.
Rose69 Skrevet 4. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 4. juni 2007 Hmmmmm...har ikke tenkt på at de kan være mer tørste av mer fast føde, selv om det bare er velling.Kanskje det ja! Da får vi se. Takker for alle svar!Skal prøve de gode tipsene. God natt :-)
♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥ Skrevet 5. juni 2007 #9 Skrevet 5. juni 2007 MIN erfaring når det gjelder mer mat og nattesøvn er: Vi prøvde litt velling vi og, men ingen virkning.. Prøvde så maisgrøt.... Ikke noe virkning.... Så prøvde vi med litt banan oppi det tredje døgnet vi ga han grøt, og da sov han hele natta. Trorikke det har noe med bananen og gjøre da:) Så fikk han dette to kvelder på rad før leggetid. Sov hele natten. Så utforsket vi litt igjen med mme, som han ofte får før leggetid. Og han sov hele natten. Og da tenkte vi at vi får jo teste ut med bare mm også.. Og vennen sov hele natten. Nå har hansovet hele natten 3 netter på kun mm. JEG tror at det bare er en fase i livet hvor de små skal opp å ha mat, så plutselig sover de hele natten. Og at det bare var tilfelig for vår del at det skjedde da vi ga han grøt. Men som sagt, nå klarer han seg fint på mm. Gi det litt tid, så vil han sove natten gjennom han og:) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå