Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #1 Skrevet 4. juni 2007 hjelp, ammer enda.. Hjelp - ammer enda - OM NATTA!!! hadde en halvveis gjennomført avvenning på natta, men så har det glidd skikkelig ut... har begynt i jobb og bare orker ikke... Det blir at jeg gir når h*n pleier å våkne i 23-24 tiden, samt når han våkner igjen senere, men da kommer h*n inn i vår seng, kobler h*n på, så ligger vi der - legger seg til å sove ved siden etterhvert...... jeg er bare helt despo på den søvnen.. Noen andre som har ammet lenge, og hvordan gikk det med ammeslutt - og ammeslutt natt!??!? er forresten 1 1/2 år!!!
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 4. juni 2007 #2 Skrevet 4. juni 2007 Jeg ammer enda snuppa på 2 år og 5 mnd - natt og dag, men har aldri prøvd avvenning. Vi samsover hele natta, da - og trives med det.
Gjest MMJ Skrevet 4. juni 2007 #3 Skrevet 4. juni 2007 Oi, hvis du ikke orker mere så må du få en stopper for det. Legg deg en annen plass så skjønner han til slutt du ikke er "tilgjengelig" på natta. Jeg amma til tulla var 19 mnd, men slutta med nattamming da tulla var 7 mnd. Hun kunne jo ikke hoopper ut av senga og komme til meg da så det gikk veldig greitt. HUn fikk eget rom da, så da lukta hun meg heller ikke. Det tok 3 netter før hun ikke gadd "mase" etter puppen. Det var pappaen som hadde natt-ansvaret da, og tulla fikk kun vann, noe som ikke var så populært Lykke til. Du kan jo høre med helsesøster om hun har noen brae tips?
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #4 Skrevet 4. juni 2007 Jeg ammet til gutten var 17 mnd. Og selv om vi egentlig sluttet med nattamming da han var 7-8 mnd så ble det til at han våknet og skrek. Og etter kanskje 4-5 timers skriking så orket vi ikke mer så da fikk han mer.. Dette var nesten hver natt i et halvår.. (vi begynte å bli litt trøtte etterhvert kan man si) Sluttet etterhvert med morgenpupp slik at den ikke kunne forsyves tidligere, men tok lang tid før han sluttet å våkne om natta likevell... Nå er han 2,5 år og sover nesten hver natt... Ammet kun ved leggetid de siste mnd og så sluttet jeg bare.. Gikk over til å lese bok i stedet og det var aldri noe problem.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2007 #5 Skrevet 5. juni 2007 Lot du babyen din skrike i 4-5 timer? Bare fordi at dere skulle vinne noen "kamp" som han ikke en gang skjønte var en kamp?
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2007 #6 Skrevet 5. juni 2007 Ammet til min eldste var 1,5år, litt på dagen og endel om natten. Hadde perioder det slet på meg men ønsket at hun mer eller mindre skulle slutte selv. Og det gjorde hun bare plutselig så var det ikke så stas lenger og da bare sluttet vi. Var glad for det for var forberedt på å tandem amme, hun sluttet bare en mnd før nestemann kom. Men siden hun sluttet selv ble det ikke noe sjalusi i bildet selv om nr 2 overtok puppene;)
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2007 #7 Skrevet 5. juni 2007 Han lå ikke alene å skrek i 4-5 timer nei, Skriker aldri i 5 min engang uten at vi går inn til han. Men vi holdt på slik hele natta.. inn å gi smokk. Så stille i kanskje 10 min og så skriking igjen. og slik kunne det holde på i mange timer.. Ikke alltid det hjalp med pupp heller for den saks skyld, men noen ganger og derfor holdt jeg på med nattamming så lenge..
Guttemamma x 3 Skrevet 5. juni 2007 #8 Skrevet 5. juni 2007 Ammet til Lillemann var 19 mnd. Da sluttet han selv. Nattamming trappet han også ned selv. Da han var 1 år begynte han plutselig å sove hele natta ihvertfall annenhver natt og så ble det mindre og mindre nattamming helt til han ikke ville ha noe i det heletatt.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2007 #9 Skrevet 5. juni 2007 Hei. Jeg har ammet mine to til de var ca 1år begge to. Når jeg skulle slutte den første gangen passet søstra mi henne i et par dager og det gikk veldig bra for da ble hun ikke fristet ved å se meg hele tida. Trappet ned på natt- amming lenge før full slutt. Nummer to så passet mamma jentungen fra ettermiddagen og til kvelden (var i bryllup) sånn at hun sovnet uten å få bryst den kvelden. Hun sov igjennom hele natta. Så bare fortsatte jeg å bare gi henne grøt og middag i stedenfor om morran og utover dagen så var det ikke menge dagene før hun ikke ville ha engang.
englegull Skrevet 6. juni 2007 #10 Skrevet 6. juni 2007 Jeg nattammet til poden var 20 måneder. Det hadde fungert kjempefint, men de siste månedene hadde det blitt mer slitsomt, med hyppigere oppvåkning, og han forlangte pupp hver gang han våknet. Da bestemte jeg meg for å slutte å nattamme, og jeg visste at jeg måtte gjøre det selv, for jeg var den som best klarte å roe han ned. Dette med at far skal ta nattavvenning fungerte ikke hos oss, ble bare verre. Vi hadde prøvd nattavvenning før, men det gikk rett og slett ikke. Han var ikke klar for det. Skreik da like mye 8 netter på rad. Men denne gangen gikk det kjempefint! Skreik hysterisk flere timer den første natta. Andre natta skreik han litt mindre, og tredje eller fjerde natta sov han hele natta. Og det har han gjort siden, og nå er han 2 år og 4 mnd:-) Jeg fortsatte å amme morgen og kveld et par måneder til. Det jeg gjorde, som jeg tror var svært viktig for oss, var at jeg helt sluttet å amme på soverommet. Han fikk kun pupp på sofaen i stua, slik at han skulle forstå at amming og søvn ikke hører sammen lenger. Lykke til! Det er tøfft første natten, men verdt det! Det var utrolig deilig å sove hele natten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå