Gå til innhold

Noen som ammet lenge her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hjelp, ammer enda.. Hjelp - ammer enda - OM NATTA!!!

hadde en halvveis gjennomført avvenning på natta, men så har det glidd skikkelig ut... har begynt i jobb og bare orker ikke...

Det blir at jeg gir når h*n pleier å våkne i 23-24 tiden, samt når han våkner igjen senere, men da kommer h*n inn i vår seng, kobler h*n på, så ligger vi der - legger seg til å sove ved siden etterhvert......

jeg er bare helt despo på den søvnen..

Noen andre som har ammet lenge, og hvordan gikk det med ammeslutt - og ammeslutt natt!??!?

er forresten 1 1/2 år!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke hjelpe så mye, siden min er 19 måneder og vi ikke har planer om å avslutte.

Men min erfaring hittil er at han blir veldig mye trøttere på natten jo eldre og mer aktiv han er, nå er det ofte han ikke "orker" å få pupp om natten..bare sovner igjen med en gang han er våknet, nesten. Mens andre netter våkner han oftere, for både pupp, kos og trøst. Da har det gjerne vært mange nye inntrykk for ham på dagen som utløser det.

Skrevet

Altså, jeg ammer fortsatt om natten, men opplever ikke det som noe problem, så jeg kan nok ikke hjelpe deg så mye.

Bare så du vet det, jeg kjenner MANGE som nattammer godt ut i andre leveår. Det er bare ikke så mange av mødrene som vil innrømme det!

Lykke til med å få orden på nattesøvnen!

Skrevet

Hei! Ammet til 13 mnd pluss...Har hatt flere nattavvenninger, men ejg har ikke vært konsekvent nok...Når skrikingen har tiltatt nattestid har jeg vært så trøtt at jeg har tatt henne opp i vår seng hvor hun har fått pupp. Til slutt bestemte jeg meg for at det var NOK! Jeg har hatt et par netter med skriking, hun har ikke fått pupp eller fått lov til å komme inn på vårt rom og i vår seng. Jeg gikk inn til henne med jevne mellomrom. Etter et par netter med denne "oppskriften" har hun sovet hele natten, og det er DEILIG å ikke få avbrutt søvn -både for henne og meg!!

Det beste rådet jeg kan gi er å være konsekvent, ikke gi deg. Hvis du gir pupp en natt så er sjangsen stor for at du må begynne med hele nattavenningen på nytt.

MAsse lykke til!!!

Skrevet

Ammet jenta mi om dagen og natta til hun var 23mnd.

Men det gikk supert å slutte å amme når vi bestemte oss for det, pga vi var i et muslimsk land og det gjorde det så vanskelig. Kanksje noe vanskeligere å bare slutte å nattamme, men det er to-tre netter med litt gråting så går det over.

Sønnen min er snart 15mnd og jeg ammer han om natta om han våkner. Har tatt nattavvenninng på han 3 ganger, men han har blitt syk etter hver gang.

Skrevet

Jenta mi er 13 mnd og vi ammer fortsatt 2-3 ganger på dagen(alt avhengig av nårtid jeg jobber) og av og til på natten. Synes ikke det er noe problem, for det er sjeldent hun våkner for pupp...,men det skjer iblandt....

Skrevet

Hei

Ammer min på 16 mnd på natten, dvs han kommer inn til oss enten rundt 24 eller 03. Det blir naturligvis amming i og med at pupen er der.

Tok en avvenning før påske, tok 2 netter hvor far gikk inn, og etter dette sov han gjennom. Så dro vi på påskeferie og det ble brudd i alle rutiner. Foreløpig har vi valgt å bare ta han inn til oss, det er lettest der og da, og så er det jo så koselig.

Ta en helg med ny nattavveninng - men det er viktig å ha bestemt seg for at nå gjelder det. Blir bare tull med halveis forsøk, må være 100 % motivert. Lykke til!

Skrevet

Jeg ammet til snuppa var 19 mnd, men nattamming sluttet vi med en stund før. Vi sluttet på natta når det bare ble mas og ingen fikk sove skikkelig og alle ble litt sure av det. Så vi bestemte oss for en helg. Men som andre også sier, er det viktig å ha bestemt seg hundre prosent. Å gjøre dette halvveis vil bare gjøre det verre. Selvfølgelig har vi hatt perioder i etterkant av nattavvenningen der hun har fått pupp likevel, som de gangene hun var syk eller vi var på ferie eller lignende. Men da har det gått veldig greit å komme tilbake til normalen igjen, det tar kanskje en natt eller maks to. Se på hans oppvåkning som noe han har innarbeidet, en vane han kan avlæres veldig greit. Han vil selvfølgelig protestere, men han lærer fort nye rutiner også. Lykke til!

Skrevet

Ammer enda 5-8 ganger i døgnet og hun er snart 2år.

Skrevet

Gutten vår er 14 mnd snart... han sluttet nesten av seg selv om natta. Han fikk nok mat om dagen..............men så ble han så syk så syk........og vi puttet i han det han ville ha. Deriblant pupp på natta igjen. Da fikk vi det maset med pupp ved 04 tiden hver natt. Men nå har jeg vært beinhard og stått opp en 2-3 ganger når han våkner. Han gråter, men er stuptrøtt. så noen trøst er egentlig ikke mulig........ kun evt puppen. Men den får han ikke. som regel gir han seg etter en 30-40 minutter. Så sover han til morgen. Da får han:)

Du må desverre orke å ta "the hard way!" Men som regel går det greit. De får nok om dagen. Det er som regel kun for kosens skyld og gammel vane de vil ha om natta.........som min sambo sier. Hvem har ikke lyst å ligge inntil en deilig pupp halve natta........he he!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...