Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #1 Del Skrevet 4. juni 2007 nå har jeg nettopp vært på badet... og vekta har gått over et tall den har nærmet seg lenge, men aldri passert. Men nå har den altså det.... Tallet er kanskje ikke så høyt, men jeg liker ikke hvordan jeg har forandret meg/lagt på meg... liker ikke den formen/magen jeg har fått. tallet er 50.... det er ikke mye, nei, men jeg som i all tid har vært ca 5 kg under, liker det ikke... og jeg er ikke særlig høy heller. men hvordan skal jeg klare å snike seg litt under 50 da?? jeg eier ikke selvdisiplin.. jeg stapper i meg snop hver dag jeg spiser lite frukt jeg drikker veske, men ikke mye vann jeg trener ikke spiser kanskje mer enn det jeg bør til middag/foreninger og sånn -fordi det bare er såååå godt! jeg kan sikkert gjøre en liten endring i hver av disse punktene, men jeg klarer ikke/klarer ikke å la være... Enten det er et push jeg trenger eller en oppskrift på å ta seg i nakken å gjøre noe... evt om sånne pulvergreier kan være noe? (vet ikke om jeg "tør" kjøpe meg sånne engang, de i butikken tror vel jeg skal slanke av meg 20....) Jeg kan nok aldri klare å telle kalorier på hvor mye jeg spiser og sånn... Noen som har noen hjelpende ord til meg? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9501560-lurer-meg-inn-her-i-s%C3%B8k-om-r%C3%A5dhjelpst%C3%B8tte/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2007 #2 Del Skrevet 10. juni 2007 Nå vet jeg ikke hva slags mat du spiser, men var jeg deg ville jeg heller bekymret meg for hvordan du ser ut innvendig! Der kan det hende du er "smellfeit" Jeg er sikkert samme type som deg, har vært over 50 kg en gang i mitt liv, da fordi jeg trente vekter... Nå er jeg rett under, der jeg alltid har vært, men har de to siste årene tenkt litt mere over hva jeg spiser! Du trenger ikke spise mindre sikkert, men spis oftere... Siden du er så lita, er sikkert ikke forbrenning noe problem for deg! Kjøp inn fullkornsknekkebrød, ost eller skinke du liker godt, og ta på agurk og gode tomater. Det er faktisk veldig sunt, og godt, og lettvindt! Et måltid laget på under fem minutt! Og du kan variere nå på sommeren, om du bor i by/tettsted, gå på torget og se hvilke frukter/grønnsaker de har! Du blir garantert fristet av noe, pluss at du får deg en gåtur:) En liten livsstilsendring skader det ikke å prøve på Du vil garantert like ditt nye liv om du gjør noen positive endringer og gir dem litt tid, men du må selv finne ut hva du selv liker og vil sette pris på! Du kan jo begynn med å sett opp en liste over hvordan du ønsket hverdagen din var! Når du får visualisert "målene" dine kan du jo sette opp en ny liste over små mål for å nå større mål... Da blir det lettere å krysse av på lista og mere motiverende:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9501560-lurer-meg-inn-her-i-s%C3%B8k-om-r%C3%A5dhjelpst%C3%B8tte/#findComment-9550263 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2007 #3 Del Skrevet 11. juni 2007 Ja, jeg tror rett og slett jeg hadde en dårlig dag! Jeg kan så absolutt ikke begynne på noe slankekur! men en endring i hvordan jeg spiser (-og gjerne trene!!!) hadde vært tipptopp! har til nå vært ganske flink til å ikke gå å småspise i godteskuffen, men heller ikke latt være helt.... Jeg "feiret" at jeg hadde vært så flink, med noen sjokoladebiter igår... og tenker på godteri i skrivende stund.... handlet sjokolade og chips i butikken idag, med tanke på at det skal være til helga da... så får vi se om det holder... Forbrenningen har alltid vært bra den.... men de siste åra er vel kroppen forandret seg, jeg har fått barn, jeg har ikke trent..... og så er jeg passert 30.... alt har vel litt å si, hihi... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9501560-lurer-meg-inn-her-i-s%C3%B8k-om-r%C3%A5dhjelpst%C3%B8tte/#findComment-9556444 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2007 #4 Del Skrevet 11. juni 2007 Man forandrer seg jo etter hvert som man blir eldre ja:) Og godt er jo det!! Angående godterispisinga di har jeg et selverfart råd! Ta tilbake gleden over at NÅ er det helg! Om du ikke kan holde deg unna godteskuffen i hverdagen, la vær å kjøp inn godterier før til fredag!! Og spis kun godterier og drikk kun brus i helgene! Det blir mange ganger kjekkere med helg da! Jeg og sliter med den fem om dagen av og til... Flink til å kjøpe inn frukt, men ikke så flinkt til å spise. Jeg fant ut at det ble ikke noe dyrer om jeg kjøpte meierienes jucer, og drikker nå heller to glass juce om dagen for å veie opp for de fem jeg aldri klarer! Of for å gjøre middagene sunnere; kutt ut all posemat og lag ting fra grunnen av.. jo, det tar litt lengre tid, men trenger ikke alltid gjøre det heller. Pluss at alt smaker bedre, og det er mange gode oppskrivter på nettet og finne! Alltid gøy å prøve noe nytt:) Og ikke se på alle endringen som ork og strev, se på det som en måte å leve livet enda litt mere! Positive tanker bringer positive resultat!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9501560-lurer-meg-inn-her-i-s%C3%B8k-om-r%C3%A5dhjelpst%C3%B8tte/#findComment-9556694 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2007 #5 Del Skrevet 11. juni 2007 "Positive tanker bringer positive resultat!! :)" - jeg får iallefall positive tilbakemeldinger her, og inspirerer meg til å begynne/fortsette! Har vært flink til å ikke ta colaen i kjøleskapet til grillingen igår! og apropos grilling - det blir mye grilling i sommer,pølser og mye rart... Der kan jeg og tenke litt... Jeg skal og bli flinkere til å ikke spise meg stapp mett! har hendt litt mye i det siste at jeg spiser til jeg sprekker... Fem om dagen ja... ikke så flink der.. men jeg drikker appelsin og eple juice hver dag, så da har jeg jo det :-D Må bli flinkere på frukt ja... noen bra frukt for oss??? Ja, godteskuffen er det alltid snop i... Det må jeg spise opp - og ikke fylle opp igjen hehehe... snart helg... problemet når jeg kjøper snop i helgene er at det alltid er rester..... klarer du deg uten snop du nå da? hvor lang tid gikk det til du klarte deg helt fint uten:-D? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9501560-lurer-meg-inn-her-i-s%C3%B8k-om-r%C3%A5dhjelpst%C3%B8tte/#findComment-9556879 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2007 #6 Del Skrevet 11. juni 2007 Jeg var syyykt godtegærn da jeg var lita jente, men nå har jeg egentlig ikke behovet... (Heldig bare sikkert) Før stod det alltid ei skål med sjokolade på bordet i stua... Samboen begynte å klage på at han gikk og småspiste hele veien, så da kutta vi ut den... Nå er jeg bare så vant til at vi ikke har godteri at jeg tenker vel bare ikke over det kanskje... Har jo seff mine kvelder der jeg bare MÅ ha sjokolade... Ligger det noe i skuffen da tar jeg meg litt, men som oftest er den tom... Er mere snakk om vane tror jeg! Har i allefall fått et spesielt forhold til "nå er det fredag" Og det er jeg veldig glad for... Nå om dagen får man jo det man har lyst på når man vil ha det! Det er jo bare å dra kortet.... Jeg savnet det å ha noe å se frem til å glede meg til.. Ikke at det er så stort med fredag, men det har liksom bare blitt slik. Da koser vi oss ekstra hjemme:) Og vi kan ofte sitte på onsdag og planlegge hva vi skal lage til middag den kvelden! Men som du sier, det er sommer sol og grilling:) Ikke lett å være streng med seg selv nå! Så vær heller god med deg selv! Unn deg å ta deg tid til å lage en god salat når du griller! Masse gode råvarer å få nå, og om du velger økologisk får du i deg mere næring! Har nettopp sendt bestilling på økologisk frukt/grønt levert på døra! Annehver uke kommer de med en kasse til 150 kroner med frukt, grønnsaker og egg! Dette gir meg et ekstra puff i å være flink til å spise sunt. Også gir jeg meg på en måte en luksus-gave på døra annenhver mandag! Og det er kjekt det! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9501560-lurer-meg-inn-her-i-s%C3%B8k-om-r%C3%A5dhjelpst%C3%B8tte/#findComment-9557905 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå