Gå til innhold

Avhengig av sukker...hjelp?


Meesah og HattiFnattene♡

Anbefalte innlegg

Noen som vet noe om dette? Jeg MÅ ha noe med sukker hele tiden. jeg var kjempeflink en liten periode nå (matos Locos(-:) men så har alt skjært seg igjen, og jeg er så utrolig fortvilet. Og ikke si at jeg bare kan la være å kjøpe og spise. For det er ikke så enkelt. Jeg blir rastløs og grinete hvis jeg ikke får noe søtt...Kjøper søtsaker (sjokolade, Kjeks, boller osv) og gjemmer unna for samboeren min. momser i meg, og HATER meg selv etterpå..Hva skal jeg gjøre? dette er ille. Som å røyke nesten...bare verre, for dette kan jeg gjøre i nærheten av unga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er sukkeravhengig. Hvem tror du at du lurer når du smugspiser søtsaker? Hva med å erstatte sjokoladen med noe som er mindre usunt? Banan med oboy? Yoghurtis? Ha fruktsalat i kjøleskapet. Men det er en periode på to uker hvor det står på som verst. Kommer du over den er det meste gjort. Unngå ting som trigger søtlysten. Og finn på noe annet å gjøre istedet for å spise når du kjenner det kommer. Brett sammen klær, rydd kjøkkenet, puss tenna, drikk vann, gå deg en tur. For min del er fysisk aktivitet det som hjelper best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvem jeg tror jeg lurer...innbiller meg kanskje at kcal spist i smug ikke teller:-P

 

Greia er at jeg har prøvd masse av det der, og det hjelper ikke. jeg blir sprø..! Blir ginete og rastløs..flyr fra rom til rom..dette er verre enn da jeg sluttet å røyke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Meesah.

 

Jeg fant denne linken til deg, kanskje det kan hjelpe litt å lese om det.

 

http://www.woman24.no/vekt_og_kosthold/article32425.ece

 

Jeg tror det er ganske viktig for deg å holde blodsukkeret ditt stabilt, og starte med en skikkelig frokost.

Hvis du vil bli kvitt denne sukkeravhengigheten, så må du ha en viljestyrke av stål, det blir omtrent som å slutte å røyke. De verste dagene er de første, kanskje den første uka til og med, men så blir suget borte.

 

Her er en link til

http://www.hypnoterapi.no/db88.html

 

 

Hvis du trenger støtte og oppmuntrende ord, så er dette det rette stedet.

 

Klem til deg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg var akkurat som deg, prøvde piller som heter Reductol (kan kjøpes i helsekost-butikker, ca 269kr) Har aldri før trodd at pillene kan hjelpe, tok krom en gang og det hjelp ikke. Men med Reductol ble matlysten nesten helt borte, også lyst på søtsaker. Det var vanskelig for meg å få i meg nok vanlig mat faktisk, for jeg hadde ikke lyst. Etter 5 dager med to piller følte jeg at en ikke var nok, fikk litt lyst på søtsaker igjen. Men nå har jeg ikke tatt piller flere dager og klarer meg uten det. Spiser bare is av og til. Har mistet noen kilo også. Jeg må nok passe meg hele livet når jeg har en tendens til å være avhengig av sukker. Men det jeg vil si er at jeg synes det er greit å bruke hjelpemidler for å bli kvitt søtsuget, etter et par uker uten blir behovet mye mindre. Kroppen venner seg med det.

Jeg kunne ikke kjøpe noe kjeks eller sjokoladeboks ferdig flere dager før vi skulle på besøk og ta den med. Nei, jeg spiste det opp og måtte kjøpe ny igjen:( Utrolig vankselig avhengighet er det, jeg skjønner deg så godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit hva du snakker om... vært der, ennå ikke "i mål" men mye bedre.

 

For meg var løsningen store mengder korm, tok 4dobbelt dose i en uke eller så (kanskje ikke å anbefale å eksprimentere med hvis du er gravid), trente minst 3-4 ganger i uka og kutte ut alt snop (det jobber jeg med daglig ennå). Jeg var sur og gretten og ikke til å ha i hus den første uka, men det gikk (oppholdt oss langt fra butikk og kiosk).

 

Sukkerfri brus har også en tendens til å øke søt"behovet" mitt. Så har slutta med de store mengdene med pepsi max.

 

Nå er jeg ganske bra de dagene jeg trener hardt, men treningsfri dager kan være vanskelige, men det går stadig bedre! Jeg kan f.eks. ha is i fryseren (blir stadig forskrekket over at "berget" med is bare vokser). Er jeg hjemme hjelper det faktisk å pusse tenna.

 

Legg korta på bordet for samboeren din. Min hjelper meg iallefall, har kun 70%sjokolade, og ting jeg ikke liker i hus (jeg liker ikke masipan f.eks. men har vært så desperat at jeg har spist kakepynt :-S ) En periode får han handle.

 

Ikke gi deg! Kroppen føles MYE bedre uten, og det er helt klart verd kampen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ammer du? hvis ikke pos innpå med crom gjerne 5 om morningen så 5 om kvelden i 1 - 2 uker. Trapp så gradvis ned. 1 pille for dagen er anbefalt så det må bli på eget ansvar.

Det var iallefall slik jeg gjorde det.

Kanskje dette er bedre måter?

http://www.avhengig.no/sukker/

Dette bør du lese:

http://www.woman24.no/vekt_og_kosthold/article32425.ece

 

masse lykke til:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...