toppssy Skrevet 4. juni 2007 #1 Skrevet 4. juni 2007 Gutten min er så småspist for tiden. Spiser 1 bit av brødet til frokost,varierende til lunch (der er somregel det største måltidet,ca 1 skive), pirker i maten til middag og kvelds. Spiser mye frukt hjemme og i b.hg, men føler det blir veldig ensformig. Drikker mye vann og endel melk. Vi har et veldig avslappet forhold til dette ovenfor han, så det er aldri noe matmas. Han sier han er mett, og da aksepterer jeg det. Vi kan ikke si at det er frukt etter maten, for da er han "mett" med en gang, så det pleier jeg å tilby ca 15 min etter maten så han ikke ser noe sammenheng med måltidet. Han er veldig aktiv og virker sunn,men har knapt hatt(kanskje ingen) vektøkning siden han var 2 år. Han er 90 cm og 13 kg. Dette ble lengere enn jeg hadde tenkt, for hadde egentlig bare tenkt å høre om dette er lite...???
blond Skrevet 4. juni 2007 #2 Skrevet 4. juni 2007 Min gutt veide 10 kilo da han var 1 år og nå er han 2 år og 3 måneder og veier ca som din gutt og er ca like lang. Så lenge barna trives så skal man ikke bekymre seg. Det er vanlig at de går gjennoom liker-ikke-faser og spiser lite i perioder.
mor til 3 små Skrevet 4. juni 2007 #3 Skrevet 4. juni 2007 Syns ikke han høres liten ut, hverken på lengden eller "bredden". ) Guttene mine har vært ca 88-90 cm og 12,5-13 kg ved 2,5 år. Vekten går litt mer i rykk og napp når de blir eldre, de kan stå still lenge og plutselig har de lagt på seg et halvt kg. Tror ikke du ska uroe deg, noen perioder spiser de lite og i andre perioder spiser de veldig mye. Noen barn har vært småspiste hele tiden, og noen barn spiser altid veldig godt. )
Joikaboll@ Skrevet 4. juni 2007 #4 Skrevet 4. juni 2007 Minsten her er 2 år og 7 mnd og er 95 cm og veier 13 kg. Han har forresten veid 13 kg siden han var 9 mnd og 68 cm lang ;o) Så lenge han er frisk og rask og følger sin egen kurve er det ikke noe å bekymre seg for.
Synnøve_Solbakken Skrevet 4. juni 2007 #5 Skrevet 4. juni 2007 Det der med spising varierer jo veldig fra barn til barn og fra tid til annen. I perioder spiser de jo mindre. Vår gutt er også 13 kg og litt over 90 cm. Han vokser jevnt og trutt utav klær, tenker at han er helt normal jeg da. Men han spiser stort sett ok.
Gjest Skrevet 4. juni 2007 #6 Skrevet 4. juni 2007 Akkurat like mål som din sønn! Det er faktisk ganske gjennomsnittlig. Vår sønn spiser også lite i perioder. Vi stresser heller ikke med det. Gutten vår har bare en 2-års jeksel igjen å få, så jeg tipper appetitten stiger etterpå. Det ser jeg på lillesøster. Hun har akkurat fått fortennene oppe og spist kjempedårlig i flere uker. Nå som de er gjennom spiser hun som en hest! Glemte å si: Sønnen vår er også veldig! aktiv, så han brenner jo av en del kalorier, og da er det ikke så rart at de er relativt slanke.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 5. juni 2007 #7 Skrevet 5. juni 2007 Gutten vår var like lang som din og veide 10,7 kg da han var 2,4. Så lenge han virker frisk og i form så ville jeg ikke bekymret meg. Kanskje han er litt matlei? Prøve noe nytt? Kanskje spørre han om hva han har lyst på?
Føken siruppsnipp Skrevet 5. juni 2007 #8 Skrevet 5. juni 2007 Gutten min er 2 år og 3 mnd. Han veier 15,5 kg og 92,5 lang. Har en stor gutt jeg da.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2007 #9 Skrevet 5. juni 2007 Min gutt er 2år og 3 mnd. Han er 87cm høy og veier 12kg. Han har også hatt perioder hvor jeg føler han spsiser veldig lite, men har ikke stresset. Jeg har har prøvd ut mye forskjellig type mat for å finne ut hva han liker og spiser godt av. Dette er noe av det min to-åring er begeistret for havrefras m/melk, yougort med kruskakli i og evt litt rosiner, ristet speltbrød og blodpudding. Mange voksne verger seg for å kjøpe blodpudding, men det er svært næringsrik og veldig mange småbarn elsker denne puddingen. Kjøp et par skiver i delikatessen på Coop Mega å varm dem på svak varme i stekepannen. Kutt i biter å la 2-åringen spsie selv:) Siden han har vært litt småspist til tider gir jeg ham sjeldent søtsaker. En is 1 time før middag kunne fint ødelegge hele middagen. Han har selvfølgelig fått i selskaper o.l når andre får, men ikke hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå